FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har börjat fundera på en grej... Vår firma är ganska bred. Vi är inte bäst på något men vi är rätt bra på rätt mycket och satsar därför på ett stort gäng ord. Det kanske är ungefär 30 - 40 ord som jag håller koll på.
Det är först nu vi har börjat komma igång och fått bra innehåll, så det är först nu vi har börjat öka konstant på nästan alla ord... Men vissa ord är viktigare än andra - naturligtvis, och när vi toksatsar på vissa ord och boostar dem lite så ser vi en tydlig trend att vi faller på några av de andra orden. De vi faller på har inte på något sätt tappat fokus, utan de har legat kvar där de har vart, men de har inte fått förstärkning så att säga. Finns det något känt om google försöker balansera på något sätt? Google webmastertools har ju väldigt bra koll på hur våra sökord står sig, så det är ju ingen tvivel om att google har alla uppgifter de behöver för att kunna göra så. Varför skulle de vilja göra så? Ja, kanske vill de att man ska vara ganska nischad? Jag vet inte, jag spånar bara. Det är mycket rimligt att det bara är slump, men det har slumpats jäkligt snyggt i så fall. Tydligt klättrande på våra favoritord och tydligt fallande på resten. Det kan låta helt självklart (som jag förklarade nyss), men det är som sagt inte så att våra mindre viktiga ord har fått mindre fokus, de har klättrat förr - men när våra andra ord klättrar mer så faller dom. Själva balanseringseffekten började för typ en vecka sedan. Såå, utan att spekulera i mitt upplägg vilket jag tror är rätt ointressant - har ni hört talats om några sådana här aktiviteter hos google? Sen att det finns undantag då, typ ja, apple.com å sånt där är ju naturligtvis självklart, men vi får begränsa vårt resonemang till "vanliga siter". / Tobbz |
|||
![]() |
![]() |
|
|