FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför är *.se domäner så dya för om man jämmför med *.com osv ?
Tycker *.se domäner ska vara mkt billigare än dom är nu iaf... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det finns säkert många anledningar till det. En kan vara att .SEs VD uttryckligen sagt att han tycker att .SE domäner ska kosta och att det tom kan tänkas att priserna höjs.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
deras fickor?
"Ja vi anser att det är läge att höja avgiften för .se domäner. Anledning är helt enkelt att vi vill tjäna mer så vi kan få högre löner" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man tittar vilken huvudsaklig klientel som lågprisdomänerna (som .info) drar till sig så får gärna .se kosta.
Så kan jag fortsätta med att bara lägga allt som har med .info och .biz spamkategorin i fortsättningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ju lägre priser vi kan få på .se-domäner desto bättre. Något säger mig dessutom att .se-domäner inte längre behöver kosta mer än 70 kr.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om priset på .se ska vara högre, lägre eller som nu vill jag inte ge mig in på, men jag reagerade också på hur vagt kundundersökningarna presenterades och att DA berättade att många av de tillfrågade "nog" uppfattat frågan om "domännamn" synonymt med "hemsidans kostnad"
Sanningen är nog att beroende på hur du ställer frågor får du också svar.. Det som jag såg som märkligt var att den icke vinstdrivande stiftelsen gjorde en slutkundundersökning med frågor bla om hur slutkunder var nöjda med IIS och hur mycket de såg som rimligt att betala per domän, när IIS inte själva säljer till slutkund och de i 95% av fallen inte har någon slutkundskontakt. Förväntat scenario var nästan att dom skulle kliva in med direktsälj själva kändes det som, men den tanken har nog flimrat förbi DA både en och två gånger.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag tycker priser på .se är ganska lagom, skulle det bara billigare skulle väl Göran Glück & Co köpa upp varenda .se domän med mindre än 10 tecken...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Teknisk sätt så skulle det fungerat att det endast kostar någon/några kronor om man hoppar över papperfakturor och sådant.
Att IIS vill göra vinst är väl rätt självklart, men mycket tveksamt om IIS förtjänar dom pengarna alls. Men fö normal folk som endast har några domäner så speler kostnaden ingen roll, priset känns nästan endast fördel för "domänhandlare" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker man borde skruva upp priset på domäner rejält för att i så stor mån som möjligt försöka avskaffa köp-50-sälj-1-mentaliteten hos domänhandlare och lämna domänköpen i slutkundens händer.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|