FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Idag är det första gången jag ser en AdSense-videoannons på min webbplats (se befogad bild).
Undrar om sådana annonser visas för er andra? Har kanske någon några spekulationer ifall det ger högre CTR, eller kanske lägre, men mer per klick? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jorå, då och då.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
En av mina kunder annonserar en del med hjälp av videoannonser på Adwords. Hans erfarenhet så här långt är att det ger betydligt bättre CTR. Det ger också fler conversions för honom, med resultatet att han ökar sina bud och totala spendering - vilket även borde ge effekten att det ger mer för dom sajter som annonserna visas på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ursäkta om jag kommer in och förstör, men det är en sak jag inte har förstått med video-annonser.
Genererar det endast pengar om besökaren trycker igång videon och går vidare, eller räcker det med att han/hon kör igång videon? EDIT: Stavfel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Så det betyder att man borde satsa på att infoga fler fyrkantiga reklamblock istället för avlånga kanske?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
alltinggratis: Du är en klippa! Tackar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har påträffat ett par videoannonser sedan ett par dagar tillbaka, lustigt nog var det bara meetic.se på dem också. Känns just nu som om det bara är Meetic som nyttjar video-flödet därför har ni, förmodligen, gott om tid för att anpassa er webbdesign efter den nya normen (250x250/300x250 etc) ;-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har också bara sett videos från meetic.se
|