FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur kan man ta bort filer med ogiltiga namn?
Jag har tex en kund som gjort ett uppladdningsscript men kodade fel så en fil laddades upp med namnet: & namn &.jpg När jag försöker ta bort eller göra nåt med denna fil får jag felmeddelande: Filen kan inte hittas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hittade en lösning på detta problem, jag skapade en textfil i samma mapp, markerade den felaktiga filen och kopierade namnet ink filändelse.
Ändrade textfilen så den hette likadant. POFF så kunde jag ändra namnet i den felaktiga filen och sedan ta bort den. Känns som en MS bugg eller vad säger ni? :P :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Har på en annan server ett liknande problem men nu är det en mapp som heter: &Date () ,0, som inte går att ta bort, men "luringen" jag gjorde på jpg filen funkar inte här
![]() Nån som har några bra ideer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
eftersom det är en kund som skapat detta problemvia ett asp script, och det är väl allra högsta grat en av "Serversidans teknologier" Ditt tips funkade i alla fall ![]() Jag vill ju helst kunna ta bort filen utan att behöva flytta alla andra filer ur mappen först. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Prova detta kommando: del "path\file"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
rmdir /S /Q "&Date () ,0," ![]() edit: för övrigt så brukar en /? parameter ge lite tips om hur kommandon fungerar t ex rmdir /? hade förmedlat det jag skrev ovan :blink: |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|