Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Inkludera fil från annan server med Javascript

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-27, 20:42 #1
Pettolajnen Pettolajnen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Pettolajnen Pettolajnen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Jag har en annonssida för båtar och tillbehör. Till hemsidan kan båthandlare ha ett företagskonto där varje annons kopplas till deras konto-ID.

Nu vill jag erbjuda båthandlarna som har företagskonto en ny funktion. Genom att kopiera och klistra in en kod på deras egna hemsida så ska deras annonser på min annonssida även listas ut på deras sajt.

Tanken är att jag gör en fil på min server som tar emot företagets ID-nummer och visar deras annonser. Denna fil ska inkluderas via en t ex. Javascript-kod, den kod som båthandlaren klistrar in i sin hemsidas kod.

Obs: Ingen PHP ska altså skrivas ut på båthandlarens hemsida. Det ska bara vara den kod man annars också kan nå via webbläsaren.

Svar på frågor:

"Varför använder du inte php-kodstycke då?" Svar: För att många av båthandlarnas hemsidor inte stödjer php

"Varför kör du inte bara iframe?" Svar: Jag vill helt enkelt bara undvika iframe. Dessutom ska annonserna smälta in i hemsidans design så bra som möjligt t ex. font-family m.m.

Jag har redan prövat en del men inget fungerar. Jag har försökt få svar på PHPSidan, och fick svar men inget som fungerade. (Länk till tråden på PHPSidan: http://www.phpsidan.nu/forum_thread.php?id....id=7021&page=1)

Det känns som att folk tror att det jag försöker göra är mer avancerat än vad det egentligen är. Jag hoppas jag i denna tråd förklarat tydligt så inga onödiga missförstånd uppstår.
Pettolajnen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017