Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia, Loopia vad håller de på med

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-26, 19:24 #1
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
Ingos avatar

Tidigare har jag berättat om att man ej har fått sina fakturor och en rad andra problem.

Nu har jag iallafall fått faktura brevledes fast jag vid flera samtal sagt att jag vill ha de via mail för att slippa faktureringsavgiften och det skulle inte vara några problem. Fakturan jag har framför mig säger att jag ska betala 193,75 för en *.se domän då de tar ut en postavgift på 45 kr + moms.

Vad är det egentligen som händer med Loopia, börjar de bli för stora?
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-26, 20:24 #2
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by Webm@ster@Mar 26 2007, 19:24
Tidigare har jag berättat om att man ej har fått sina fakturor och en rad andra problem.
Nu har jag iallafall fått faktura brevledes fast jag vid flera samtal sagt att jag vill ha de via mail för att slippa faktureringsavgiften och det skulle inte vara några problem. Fakturan jag har framför mig säger att jag ska betala 193,75 för en *.se domän då de tar ut en postavgift på 45 kr + moms.
Samtidigt upplever jag dem som väldigt serviceminded, du kommer sannolikt att slippa postavgiften.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-26, 21:43 #3
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Ja det får man verkligen hoppas att de gör. De tar med andra ord ut en faktureringsavgift inkl moms på 56,25 kr (det kostar mycket för de att sända breven) och detta fast jag gång på gång bett de sända fakturorna via mail.

Man måste nu en gång för alla få ordning på problemen med faktureringen och allt annat runt omkring.
Oläst 2007-03-26, 22:02 #4
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Reg.datum: Mar 2004
Jag har aldrig haft problem med sådant. Du kanske kryssat i att du vill ha pappersfaktura och sedan mailat och ångrat dig eller liknande och därför, under sådana omständigheter, det blivit något fel?

Väljer man e-mail-faktura direkt brukar det fungera.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-26, 22:58 #5
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
jag tycker loopia gör ett jäkligt bra jobb.. handlar enbart domäner där via men har säkert rekommenderat dem så de fått ett 10-tal om inte fler kunder till sitt webhotell. otroligt bra service.. att det blir problem och strul ibland händer över allt.. men för mig har det mest vart vid överlåtelse av domäner det strulat till sig.. 4 av 5 getingar
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-27, 00:08 #6
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar

Reg.datum: Dec 2004
Mina fakturer från Loopia kommer heller inte fram via mail till mig, däremot kommer påminnelsefakturerna som de ska. Nu har jag satt in alla viktiga datum i google-kalendern istället sen är det bara till att logga in på loopiakontot och kolla av när det börjar bli dags att förnya en domän.
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-27, 00:19 #7
Osiriss avatar
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare
Osiriss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Loopia har slarvat bort mina fakturor vid flera tillfällen och då har det gällt webbplatser som är av stor vikt att behandlande vårdpersonal kommer åt när de uppdaterar sig huruvida labprovet de har framför sig innehåller AIDS eller inte.
Så då var jag inte glad.

Dessutom har de misslyckats fatalt med att splitta ett konto och bestämde sig för att överlåta alla domäner till den nya ägaren som bara skulle ta över en domän.

Men vad gör väl det när de är trevliga i telefon
Osiris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-27, 13:27 #8
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Det som är mest irreterande med just Loopia är att man får löften om att de fixar och löser problemen men när det så åter kommer till kritan så är det samma problem igen.
Oläst 2007-03-28, 09:47 #9
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem
EmilIsbergs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Webm@ster

Om du har valt postfaktura i beställningen men inte vill ha det är det bara att skicka in ett e-postmeddelande till vår ekonomiavdelning på [email protected] så rättar de till det omgående. Via telefon kan du inte göra förändringsbeställningar, men du får däremot en korrekt beskrivning för hur du gör en förändringsbeställning via e-post.

Citat:
Ursprungligen postat av Webm@ster
Loopia växer, både i kundantal och personer. Vi kommer att växa ytterligare för att ge mer fullständig, bättre och snabbare support.
Att fakturan kommer med post och inte via e-post beror på ett aktivt val i beställningen och inte på grund av att Loopia växer.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-28, 10:00 #10
EmilIsbergs avatar
Medlem

Medlem
EmilIsbergs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Osiris
Loopia har slarvat bort mina fakturor vid flera tillfällen och då har det gällt webbplatser som är av stor vikt att behandlande vårdpersonal kommer åt när de uppdaterar sig huruvida labprovet de har framför sig innehåller AIDS eller inte.

Oj, det där borde du verkligen skicka in till [email protected] om. Fakturor borde inte slarvas bort eftersom det är ett helautomatiserat system som sköter det.
Är det något problem med det automatiserade systemet vill vi ha reda på det för att se till att problemet hittas och löses omgående.

Nu är jag rätt säker på att just dina fakturor har hittats och lösts, men kan du ändå skicka in ett meddelande till [email protected] med Attention: Emil (eller något liknande så att jag får se meddelandet) så kan jag kontrollera att problemet som orsakade att fakturorna försvann är helt och hållet löst.

Citat:
Originally posted by -Osiris@Mar 27 2007, 00:19
Dessutom har de misslyckats fatalt med att splitta ett konto och bestämde sig för att överlåta alla domäner till den nya ägaren som bara skulle ta över en domän.
Där har vi en av otydligheterna i rutinerna som vi har idag som vi jobbar på att få bort. Om man har ett konto med flera domännamn behöver man först separera den domänen man vill överlåta innan överlåtelsen genomförs. Vi ber om ursäkt för att du drabbades av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Osiris
Men vad gör väl det när de är trevliga i telefon :)
Tackar, men även om vi är trevliga och kompetenta i telefon skall systemen fungera som det är tänkt. Det är alltså mycket viktigt att man felrapporterar allt man upptäcker.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017