FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är i färd med att övergå till en mobil lösning för arbetsburken och enbart köra via bärbara burken, har dockningsstationer på båda ställena.
Har tänkt "slakta" burkarna både på kontoret och hemma och istället ha någon slags disklösning. Det jag klurat på är endera en linuxburk på varje ställe som då hyser hårddiskarna, eller någon form av externa diskrack. Antalet diskar det rör sig om är 2st på kontoret och 5st hemma. Några krav på tysthet eller platsbesparing finns inte Några tips? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hade det inte fungerat bra att t ex placera diskarna på en server och använda en VPN tunnel för varje arbetsplats du befinner dig på?
På så sett slipper du att gå runt på diverse diskar men jag kanske missförstod vad du försökte åstakomma? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
Arbetsrelaterade prylar som behöver nås överallt kör jag ifrån serverhallen via VPN, det jag nu eftersträvar är en vettig lösning för diskarna med allt material vi använder oss av ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En burk med http://www.freenas.org/ på varje ställe kanske? Det är rätt hypat just nu, jag har dock ingen aning om det är så bra som det påstås eller inte. Klart bättre prestanda än små "hobby-nas":ar är det garanterat, mer flexibelt också.
En halvgammal burk tillsammans med en snabb sata-kontroller och ett gäng diskar blir en mkt snabb NAS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Det fick bli två äldre burkar, dual p3 933;or som fick nya s-ata kort, enkelt och inte så dyrt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|