FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag fick nyligen ett spam-mail och en rolig grej med det hela är att alla berörda mail-adresser har förnamnet Mattias i sig..
EN bild säger mer än 1000 ord: http://pici.se/pictures/9U92wy.jpg Hur kommer detta sig? någon som vet? att de spammar alla som heter Mattias,i så fall dags att byta namn ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag fick väldigt mycket spam idag, på några av dom stod det "to micmac" men det är väl antagligen för att min mailadress är micmac@.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag fattar inte. Någon skickade mail till dig?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hahaha!! Du är för rolig 1337pm.
![]() Har du inte fått såna spam? Där ditt namn står i subjectraden? Jag får dem hela tiden... "Malin, extend you pe niiss and make women gasp" och sånt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag får hela tiden spam med massa namn, men tror aldrig jag sett mitt eget :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Faktum är att jag sällan får spam numera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Beror nog på vilken epostadress man har. För de adresser som innehåller mitt namn brukar det dyka upp spam med mitt namn i ärendet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
ovan har blivit vanligare under den senaste tiden, spammarna verkar köra någon matching mellan e-post adress och någon namndatabas, finns även de som tar förepunkt och efterpunkt en en epost-adress uppbyggd *.*@domän.topp vilket kan se rätt kul ut ibland när det kombineras med någon lagom invecklas adress med skumma namn.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|