FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jobbar just nu med ett större projekt där vi skaffat en dedikerad server. Vi har haft problem med servern och webbhotellet har inte rett ut det på närmare en vecka nu. Projektet börjar knaka och uppdragsgivaren är allt annat än glad.
Ni på forumet som driver webbhotell och erbjuder dedikerade servrar, vad har ni för utbud och framförallt, hur snabbt kan ni ha en burk på banan? Vi behöver något pålitligt så vi kommer vidare och får lite nattsömn igen.. Det här behöver lösas snarast =/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Inflikar med att webbhotell och hostingleverantörer inte ska erbjuda sina tjänster, efterfrågad eller ej, relevansen i att tipsa om sig själv är noll i värde
![]() Däremot finns det nog flertalet på forumet som har servertjänster här & där som kan yttra sig. Edit: rensade inlägg som inte hör hit eller på annat sätt tillintetgör trådens fråga. Har någon åsikter om modereringen finns den eminenta knappen "anmäl detta inlägg" så granskas åsikten av en Admin. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Som vanligt får du vända dig till de du tycker är intressanta och ställa frågan. Räkna med att få betala en slant om du har mycket bråttom; men du kan säkert hitta någon som har en server stående och kan påbörja installationen samma dag.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är just ny kund hos SoftLayer.com det installerade hela min dedicerade server på 2 timmar efter beställningen, det tycker jag är riktig server. Jag berättade för dem att i Sverige finns det webbhotell som installerar och har servern klar för efter 14 dagar, och som dessutom anser sig vara seriösa. De (SoftLayer) undrade om jag menade allvar och sa sedan att om de vore så långsamma i USA (amerikanskt företag) skulle de aldrig få några kunder.
Detta borde vara en liten tankeställare för alla svenska leverantörer av dedicerade servrar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Servrar är en färskvara i pris och hårdvara och kan bli en dyr historia att ha på lager om man inte säljer i en tillräckligt stor volym. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|