FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag förstår mig inte på såna människor. Det verkar lite töntigt att göra precis som alla kändisar hela tiden. Att de har sånt stort inflytande är ju sjukt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Såklart man vill testa saker man sett på tv ibland, hoppas det inte gör mig till "såna människor". För mi del gäller det speciellt udda ingredienser i mat (matlagningsprogram) eller ibland hela maträtter. Om något så exotiskt som hårt bröd dyker upp i rutan så kanske man skulle slå till som formfranskeätande amerikan.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det handlar nog mycket om att USA är kopiöst stort.
Det är så oerhört liten andel av tittarna som behöver ändra sina köpvanor för att det skall märkas i siffrorna. Även om kanske inte alla springer till affären och köper bara för att en kändis visar en sak är varan i tankarna när man går i affären. Om man då får syn på varan så kanske man tänker "Ah, det där har jag hört om. Kanske skulle testa" mer än "Ooooouuuuiiiiiiiiii, det där använde Oprah" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Oprah har ju en stor inverkan på en ganska stor grupp och liknande saker har hänt förut. Har för mig att det var köttindustrin hon angrepp för ett några år sedan och att då försäljningen dalade rejält.
En kvinna med makt med andra ord. //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Köpmönstret i USA är annorlunda än i Sverige. Bara kolla på TV Shop...
Uttrycket "Känd från TV" är inget svenskt påfund! :-) ("As seen on TV") |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Grejen är att den typen av reklam är den bästa man kan få med. Skulle man köra vanliga reklaminslag till samma mängd personer så hade det inte haft samma effekt. Sen är det som amos säger med, jag menar oprah sänds i typ alla länder... sjukt många tittare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Helt sjukt.. räcker med att hon råkar nämna en produkt så blir den slutsåld direkt!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|