FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
Ska nu skaffa ett faktureringsprogram till min nystartade firma som jag jobbar med. Jag har funderat lite på SPCS (någon variant) Det verkar vara det största och det kanske är ett plus om man sedan ska lämna papper vidare till någon revisor eller dyl. Priset säger dock lite emot. Sedan har jag även kollat på WinBas. Det verkar kanske vara bra och det är ju även gratis ![]() Vilket är bäst för nybörjare inom detta område. Kan inte direkt så mycket mer än att fylla i momsblanketter osv. Jag kommer just nu inte att behöva ha något ev lagersaldo osv, utan främst ett bra faktureringsprogram. Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Kolla in Mamut också innan du bestämmer dig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
spcs är bra, brukar finnas en del kurser på komvux som riktar sig till detta bokföringsprogram.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har köpt Mamuts Office One och det verkar ganska bra för egenföretagare. Lite överväldigande till en början men klart större frihet än med SPCS/Vismas Enskild Firma.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Min erfarenhet av WinBas är att det är svårt att jobba mot, när det gäller att via Winbas Connect ordna automatisk synkronisering med en extern nätbutik. Dokumentationen på detta område är ganska bristfällig, så för min del fick jag prova mig fram tills jag förstod hur man skulle göra. Detta tog väldigt lång tid och mina mail till WinBas besvarades inte heller, så det blev en ganska dyr historia för kunden. (Värt att tänka på om du vill koppla ihop programmet med något annat i framtiden.)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Då får det kanske bli spcs i alla fall..
Tackar för svaren ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi har 2 licenser av Mamut till salu. Är någon intresserad kan jag ta reda på mer om version etc.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Ladda hem demoversioner etc. Prova programmen under någon månad, bara att kontakta en säljare samt att det oftast brukar finnas demoversioner på resp. hemsidor.
SPCS är ett bra alternativ, kan även rekommendera HOGIA som jag har arbetat väldigt mycket med. När det gäller Mamut så är min erfarenhet att de kanske inte är det smidigaste företaget att ha och gör med, kan kanske ha blivit bättre nu, men då jag har haft med dem att göra i både Sverige och Norge så är jag fortfarande skeptisk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Ta gärna en titt på Unicell lösningar, tycker programmet är smiigt att jobba i och framför allt så är det mycket billigare än motsvarande SPCS lösning.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|