FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag söker chattjänst för webben där man kan ha en "huvudchatt" men även kunna prata privat i och adminmöjligheter för att banna m.m. . Har du någon speciell chatt du skulle rekommendera, den ska helst vara kodad i asp/asp.net men är inget måste, ett måste är dock att den ska vara reklamfri och gå att inplantera på egen server. Det får gärna vara ett open source program och som ni förstår är gratis ett plus i kanten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har tidigare kört Flashchat från Tufat.com ... $5 är ju nästan gratis iallafall.
Jag var hyfsat nöjd men den hade svårt att hantera många samtidiga chattare, det segade friskt. Det fanns dock ett alternativ att köra mot nå xml-server men jag testade aldrig det utan körde mot mysql. Den vi kör i nuläget är en java-chat ansluten till en irc-server, tycker det funkar bra bortsett från begränsningar i antal tecken och vilka tecken som är tillåtna i ett namn. Jag vet att jag sett en ajax-baserad chat som körde mot en egen chatserver som funkade sjysst och kändes hyfsat snabb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kommer du på vad ajax lösningen hette så tar jag gärna emot det tipset också. |
||