FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hejsan,
jag söker på uppdrag av företaget jag jobbar för co-location för en (och eventuellt flera i framtiden ) servrar. Vi kräver minst 99% garanterad upptid 24/7/365. Det viktigaste är att vi behöver ett mycket bra SLA. vi måste ha 24/7/365 service, denna server får inte gå ner då den är affärskritisk, eventuellt kommer vi att 2st servrar så att om en går ner så tar den andra över. vi måste ha support med felsökning av dessa windows servrar dygnet runt, typ 15 minuters response kontorstid och kanske 30-45 minuter resterande timmar av dygnet. svara gärna i denna tråd med rekommendationer om företag som kan erbjuda oss detta eller i pmsg om ni är intresserade av uppdraget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja 99% är ju inte precis något man kan kalla bra, men den stora kostnaden är för jour du kommer få.
Så bara det kommer bli flera tusen i månaden för att ha en garanterad person under en viss tid. Att garantera tillgänlighet på kundplacerad port är inga problem, normalt så är det oftast kunden som ställer till problemet med sina egna servrar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
ja.. vi vill självklart ha 100% men 99.9 eller 99.95% är ju vad nästan alla erbjuder.. jag skrev lite slarvigt, det viktigaste är att vi ha support på platsen som kan fixa problem i mitten av natten om vi ringer.. och då menar jag inte bara att de bootar om servern, eventuellt måste felsökning ske i SQL servern för att lösa problem. jag vet i katten vilka problem som kan uppstå.. men web+sql måste fungera ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Colocation är en sak, då håller serverhotellet servern i gång ser till att internet och ström finns. Detta kan nog många leverera men som det verkar på dig så ska någon kunna era applikationer och konsulta / utveckla / programmera dynget runt, Detta tror jag inte du hittar någon stans.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Managed hosting låter som ett närmare och klokare val än co-lo.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror att Admax möjligen erbjuder denna tjänst.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är ingen egenutvecklad programvara som skall köras utan det är viktigt att http och sql fungerar, vi vill helt enkelt att om vår server är nere så skall en tekniker logga in på vår server, felsöka och starta IIS och MS SQL igen. Vi vill helt enkelt att företaget som vi har vår server hos kan göra mer än trycka reboot även om det oftast löser problemen i windows
![]() Jag vet att det vi söker kan vara svårt att hitta, men tyvärr så måste vi ställa höga krav. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kolla med tripnet, eller möjligen ports
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
För det ni beskriver krävs det mycket spetskompetens innom just MSSQL/ASP/Windows. Jag tror inte de flesta coloverksamheter har den kompetensen ni söker eftersom de oftast är unixbaserade. Såklart finns det undantag! Men jag vet inga ![]() Jag hade rekommenderat konsultföretag med hosting såsom QBranch eller WM-Data. Dvs ett traditionellt företag som har andra kunder med krav på hög driftsäkerhet och kompetens. 30-45 Minuters Responstid kräver ju i princip att där är folk på plats hela tiden eller bor precis i närheten. // Philip |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|