FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Jag har lite ideér till en hemsida som jag nu skulle vilja förverkliga. Dock är jag en gammal html-amatör som inte riktigt känner mig hemma på php, mysql osv. Vad jag vill har är en liten portal, eller ett litet community kanske är en bättre beskrivning. Tanken är en samlingspunkt för folk med samma intressen som jag själv. Det behöver inte vara alltför avancerat man ska innehålla funktioner som forum, galleri där man kan lägga upp egna verk, rösta, kommentera, generera topplistor osv. En personlig sida till varje medlem samt möjlighet att skicka meddelanden till varanda osv osv.. ganska basic för ett litet community antar jag. Nu till frågorna. Vad tror ni är det bästa sättet att gå vidare från ideér till verklighet. - Lägga upp ett forum själv och sedan bygga på det med lite olika tilläg? - Lägga in en CMS, typ Joomla, och sen be någon modifiera det efter mina önskemål? - Kontakta webbyrå/webbdesigner och låta dem bygga upp en helt ny sida åt mig? Svindyrt? - Kontakta en "hemmafixare" som gör samm sak? Billigare? Likvärdigt? Oavsett alternativ kommer jag även behöva hjälp med grafik, samt en logotyp, gärna vektorbaserad. Tanken är att jag själv ska kunna underhålla och sköta sidan framöver. Hur går jag vidare? Tacksam för alla tips! /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har du liten budget tror jag att ett open source CMS skulle passa bra, som du ber någon Indier/svenne modifiera.
![]() Så är det bara börja marknadsföra. Bygga från grunden känns bara meningslöst när det finns färdiga lösningar som kan moddas hur man vill ha det. Och att det lär bli dyrare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||