Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Finns det några PHP kurser i stockholm?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-17, 11:21 #1
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
Flitig postare
wizzos avatar

Jag behöver komma närmare server script tänket för att kunna kommunicera med en framtida IT-konsult i mitt projekt. Jag har sett en hel del bra länkar och portaler till PHP tutorials. Fast jag läser så himla långsamt så det skulle ta flera år att lära mig grunderna.
Känner ni till några PHP kurser som man kan gå på i Stockholms området? (helst icke heltidstudier då!)
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-17, 12:45 #2
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
NTI skolan har på Komvux nivå... Ligger på 2-3 månader
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-17, 14:38 #3
rille31 rille31 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
rille31 rille31 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by hnn@Feb 17 2007, 13:45
NTI skolan har på Komvux nivå... Ligger på 2-3 månader
Har du någon aning om vad den kursen heter, letade men hittade ingen på deras sida.
rille31 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-17, 15:23 #4
wizzos avatar
Flitig postare

Flitig postare
wizzos avatar

Tack för tipset!
Jo koncernen (NTI+Academedia) verkar vara det mest ekonomiska valet för en fattiglapp som jag.
Om man läser PHP, är det ytterst nödvändigt att även läsa MySQL för att få en klar överblick på vad som händer och behöver göras?

Jag hittade två dyra kurser med prislappar och bra info angående innehåll.....
Där den här har både PHP och MySQL för ca 19.000 kr inkl. moms. Är inte det lite dyrt för 3 dagars kurs? Man hinner ju inte plugga och reflektera över det man lär in ju eller är det här verkligen ett effektivt inlärningssätt?
http://www.init.se/init/kursinfo____109.aspx

Den andra ca 17.000 kr inkl. moms bara PHP, extra kursen med bara MySQL kostar 21.000 kr inkl. moms. Köpte man båda skulle man få rabatt hur dem nu räknar det?
http://www.learningtree.se/courses/se519.htm
http://www.learningtree.se/courses/se520.htm

Dyrt som skjortan kommer aldrig att ha råd att gå hos dem, men frågan löd iallafall.
Om man läser PHP är det ytterst nödvändigt att även läsa MySQL för att få en klar överblick på vad som händer och behöver göras?

PS.
Har oxå svårt att hitta php, mySQL kurser hos NTI, det närmaste jag kom var nåt slags företags utbildning men jag har ju inte nån verksamhet så jag lär inte heller få komma in där :-(
Oläst 2007-02-17, 15:30 #5
Magnusson Magnusson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Magnusson Magnusson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Att hinna lära sig programmera i php och mysql på 3 dagar är lite väl optimistiskt. Det tar tid att lära sig ett nytt programmeringsspråk. Mitt råd är du istället läser en distanskurs helt gratis via Netuniversity:

http://www.netuniversity.se/page/4918/sokutbildning.htm
Magnusson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-17, 16:12 #6
wizzos avatar
Flitig postare

Flitig postare
wizzos avatar

Tack för tipset igen! Men jag är verkligen i behov av mänsklig interaktion för att lättare lära mig nya saker.
Jag såg en del relevanta utbildningar men det krävdes att man hade en av deras specifika förkunskaps kurser, jag har ingen lust att läsa ett till (högskole)program bara för att förstå PHP och MySQL.

Verkar smidigare ifall jag läser tutorials på egen hand iallafall.
Oläst 2007-02-17, 21:07 #7
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Flitig postare
magics avatar

hehe.. att lära sig grunderna i php och mysql tar ett par timmar.
Jag lärde en kompis i USA grundläggande php och mysql på 3 timmar över IRC, på den tiden hinner man lära sig tillräckligt för att kunna läsa/skriva och uppdatera tabeller i mysql och att hämta data och skriva ut på sidor, variabler.. funktioner och att skriva sin egen lilla gästbok..

aldrig i livet att jag skulle betala 20 tusen för ett par dagar php och mysql kurs.. det är en annan femma om man tar en 2-3 månaders kurs på typ komvux då kanske man hinner lärs sig mer.. men på 2-3 dagar tvivlar jag starkt på att man lär sig mer än grunderna..

ett förslag är att skriva en gästbok som första experiment.. testa och läs online innan du betalar learningtree stora summor för ett par dagars php/mysql.. slår vad att det finns massor av folk som kan lära dig samma privat. fast då får du iofs inte något diplom..

om du har någon typ av tidigare programmerings vana så är php enkelt att lära sig.. de som jag har lärt php har alla haft någon form av programmering/Script vana tidigare.. antingen c/c++ eller tom mIRC scripts.. bara man har någon typ av programmerings tänkande så är det lätt..

Jag skulle kunna lära dig personligen på en dag för en fjärdedel av learning trees avgift..
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-17, 21:25 #8
wizzos avatar
Flitig postare

Flitig postare
wizzos avatar

Eh 5 poäng Matlab Programmering på KTH, men jag har fortfarande inte kunnat använda det rent praktiskt så svar Nej.
Shysst Magic jag kontaktar dig i framtiden för att se om du har tid att ge mig några lektioner. Har inte riktigt tid i nuläget försöker lära mig BASH scripting så det kommer att ta ett tag.....

Förresten hur skulle upplägget för dina lektioner se ut på ett ungefär, blir det genomgång via MSN el. motsvarande?
Oläst 2007-02-17, 23:41 #9
magics avatar
Flitig postare

Flitig postare
magics avatar

Citat:
Originally posted by wizzo@Feb 17 2007, 21:25
Eh 5 poäng Matlab Programmering på KTH, men jag har fortfarande inte kunnat använda det rent praktiskt så svar Nej.
Shysst Magic jag kontaktar dig i framtiden för att se om du har tid att ge mig några lektioner. Har inte riktigt tid i nuläget försöker lära mig BASH scripting så det kommer att ta ett tag.....
Förresten hur skulle upplägget för dina lektioner se ut på ett ungefär, blir det genomgång via MSN el. motsvarande?
när jag har lärt polare har jag gjort det över IRC, men det är typ samma sak som MSN.. jag bor iofs i stockholm om det blir över MSN eller IRC eller i "in real life" spelar typ ingen roll, bara man har en varsin dator, men som sagt.. jag har aldrig lärt någon grunderna i php och mysql som inte har programmerat tidigare bör inte vara så svårt att få grunderna i php och mysql klart för sig bara man kan html och kan "tänka" programmering.. men som sagt.. ett par timmar med mig slår ju inte en utbildad lärare i flera veckor.. vad jag kan lära ut på ett par timmar är som sagt grundera så man klarar att skriva typ en gästbok.

orsaken att jag babblar om en gästbok är för jag anser att det innehåller allt det grundläggande i php/mysql.. man hämtat data, skriver data, uppdaterar och raderar från mysql databasen.. man loopar igenom data och man skriver ut det på sidan.

kan man bara göra ovanstående så kan man sedan bygga vidare på det själv.. lära sig söka på php.net efter nya funktioner osv

lycka till med bash
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-18, 04:34 #10
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
Det går en kurs på Fysikum, Webprogrammering inom fysikområdet, som kanske kan vara till nytta om man inte har några riktiga förkunskaper. Jag vet dock inte om den är att rekommendera, men har man tid över på kvällarna och är nybörjare kanske den är bra.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017