FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har google toolbar installerat. Och ena dagen när jag går in på en av mina sajter är pageranken 2, andra dagen (ibland bara några timmar senare samma dag) är den 3. Nån som har den blekaste aning om vad det beror på? Man vill ju ha så hög pagerank som möjligt, så för min del får den gärna ligga på det högsta värdet konstant
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det har alldeles precis varit TBPR-uppdatering hos Google och även om den egentligen är avslutad så är den inte det... brukar vara ganska långa efterdyningar efter en uppdatering.
Sen tar det olika lång tid för olika datacenters att uppdateras med den nya PR-informationen. Här kan du se vilken PR din sajt har på olika datacenters: http://livepr.raketforskning.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Google Toolbar visar inte din PageRank idag, den visar vad din sajt hade för PageRank månad sedan. Ganska ointressant och fundera på om det var PR2 eller PR3 för 2-5 månader sedan, mer intressant är hur man ska jobba för att höja denna siffra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men som du säger... det mest intressanta är ju att jobba för att höja denna siffra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker att en gammal siffra är ointressant oavsett om man är dödligt eller inte. Det intressanta är vad sajten har för PR idag, och det vet bara Google själva.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag förstår inte riktigt det här, jag har fått sänkt PR men hamnar bättre i sökresultaten, Google anser alltså att min sida har blivit både bättre och sämre..?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|