FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Köpte idag en ny videokamera, en Sony DCR-HC44E som ni kan se nedan:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?r=79289 (heter bara Sony DCR-HC44 utan E på Prisjakt, men tror att det är samma kamera) Fick tips om att det är en vass kamera och man får mycket för pengarna. Nu har jag testat den och visst, den är grym, men det som får mig att bli lite tveksam är att jag testade att filma i normal belysning inomhus och det blev inte så bra som jag trodde, dvs lite kornig bild bl a. Visst, bilden är bättre än min förra Digital-8-kamera från Sony som är 8-9 år gammal, men skillnaden trodde jag skulle vara större. Någon som har mer kött på benen? Var det ett dåligt köp jag gjorde? Är det inställningarna jag behöver läsa på för att få bättre inomhusbilder? Finns det andra kameror i samma prisklass (köpte den för 4300 spänn) som kanske är bättre rent generellt? Den jag har köpt är en Standard Definition-Handycam, men kanske man ska satsa på en High Definition-Handycam istället? Är skillnaden så mycket bättre? Hårddiskkamera eller kamera med DV-band, vad anser ni vara bäst? Förresten, är det någon som vet ett bra forum där man kan ställa frågor som dessa? Där det finns kameragenin? Eller det kanske finns här på WN också? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|
|