FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vart borde man vända sig för colocation i stockholm om man gör av med 2-3 TB per månad.
Nu kommer ju vi bara behöva 1U, möjligen 2U. Vad jag förstått så verkar ju trafikkostnaderna variera ganska mycket från plats till plats. Vad får man räkna med att det kostar ungefär? port80 mailade jag men där fick jag svar om att dom hade fullt i sin serverhall och att den nya skulle öppna runt mars. Bad mig ta kontakt med dom igen då. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kjette jag vet ju inte vad som är rimligt för den trafikmängden! Antar att man får betala några tusenlappar iallafall? eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du kan tänka dig hosting utomlands, kan du få ca 15 Mbit för ca. 1600-1700 hos Leaseweb utanför Amsterdam. Inte alltför långa pingtider och bra nätverk.
Även om du räknar in reskostnader när du ska dit med servern, samt om du behöver göra något planerat underhåll är priset ändå konkurrenskraftigt. Det mesta går ju att göra på distans, och de har personal där om det skulle vara något akut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Skulle tipsa dig om PRQ.se, deras grundpaket har ingen användningsgräns. Kostar 500:- med en 1U:are och 600:- för en 2U:are (om jag inte minns fel).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Edit: Så när vi ändå är inne på PRQ.se tror jag detta kan passa Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
hmmm.. större delen av trafiken är utanför norden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Kjette: De är ju inte så PRQ inte har GT trafik. dom lovar bara NT trafiken.. men finns ju GT med.. inte så dom routrar bort han precis.. nej han har bara köpt lovad NT trafik. så hans sida kommer inte finnas utanför norden.. låter lite dumt :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
vi använder crystone för dryg 1 TB / månad för under 1000 kr/mån (colocation 1u)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
[Bortediterad egenreklam]
|