Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lära sig Engelska med google images

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-10, 13:56 #1
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Mycket flitig postare

Tycker att det är rätt fantaskiskt det här med nya sätt att lära sig saker på med hjälp av internet. T.ex så har vi google images som hjälper en att få en visuell betydelse på vad ord betyder. Använder jag bara ett lexikon så får jag bara en liten del av förklaringen på ordet men genom att använda bilder så kan jag få en bättre visualisering av ordet. T.ex så läser jag just nu om Infopath och skulle ta reda på ordet Stakeholders. Gick till skoldatanätet - Lexin men där kunde jag inte hitta någon förklaring. Jag skrev "define:stakeholders" på google och fick lite mer förklaring att det gällde de olika parter som är anknytna i ett större sammanhang. Genom att gå in på google images så kunde jag t.ex se inte bara myndighetsavdelningar utan också olika skickt av dem i en stor cirkel där varje skickt hade sin egen färg. Splittade ordet och skrev in ordet stake och fick upp massa bilder på olika pålar. Sedan kom jag ihåg skämtet Roger Moore drog på filmen cannon ball run där han fastnade i en polisbevakning. Han frågade en polis vad som var på gång och polisen svarade att det var en "stake out" varvid Roger svarade -"Bon apetit". Skämtet= Stake som i Beef stake = biff stek.

Vad har du själv hittat för nya källor att lära dig saker på nya sätt som t.ex exemplet ovan?

/Andla
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-11, 16:51 #2
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Självklart har jag stavat fel och det ska vara steak men google ger ingen rättning på beef stake och jag trodde först att det berodde på om det var US eller UK.
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017