FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har stött på problem när jag ska generera en XML fil med hjälp av ASP.
IE 6 sväljer allt och visar sidan precis som den ska men Mozilla 2 ger mig bara felmeddelandet. XML-tolkningsfel: xml-deklaration inte i början av extern entitet Adress: http://dev.xxxxxxxx.se/check.asp Radnummer 3, Kolumn 1:<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?> Om man kollar källkoden i Mozilla så ser det ut så här. Kod:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?> <response> <method>checkName</method> <result>0</result> </response> Contenttype är satt till text/xml. Filen check.asp ser ut såhär. Kod:
<!--#Include Virtual="_func/inc.asp"--> <% Response.ContentType="text/xml" Function nameInUse(userName) Dim strSQL, intNameInUse strSQL = "SELECT COUNT(Name) FROM User WHERE Name = {0}" intNameInUse = objDb.GetValue(strSQL, Array(Request.Querystring("name"))) nameInUse = intNameInUse End Function %> <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?> <response> <method>checkName</method> <result><%Response.Write(nameInUse(Request.Querystring("name")))%></result> </response> Om nån skulle kunna hitta felet skulle jag vara hjärtligt tacksam då jag har stirrat mig blind på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Sparat filen som UTF-8?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Problemet var att man var tvungen att ha XML deklarationen på rad 1 i filen, och då blev det strul iom att man körde en include.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|