FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hallåjaa!
har precis tjackat spcs administration 500 som jag ska köra fakturering och bokföring via. Bokföringen och faktureringen skall dock skötas av olika peresoner.. Kan man köpa ett usb-minne och installera spcs där och köra allt genom usb-minnet? Skulle ju vara rätt smidigt då det ska hanteras på minst 2 olika datorer? Vad det gäller teknik är jag inte så bevandrad! Går det? Isåfall måste det vara något speciellt usb? Hur stort utrymme tror ni krävs? Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Guest
|
Installera programmet som vanligt... sen när du ska öppna ditt företag så är det ju bara att bläddra till ditt usb-minne där du har företaget sparat.
|
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kör de mesta filer under "jobb" mappen i usb-minne.
Simpla är ju att du slipper bränna nya varje vecka eller dylikt. Fungerat bra än så länge (detta har dock inte så mkt mer bokföringen att göra) dock mail,texter,html,psd,etc... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett OT-inlägg, men jag kan tipsa de som inte behöver så avancerad bokföring som SPCS om Schyssta C (http://personal.inet.fi/business/christian.linde/). Får plats på en diskett t.om. (nästan iaf) och helt gratis.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Varför kan du inte bara test, installera spcs på en dator först sedan så kopierar du hela spcs program mappen till usbminnet och testar att starta programmet via minnet på den andra datorn.
Jag själv gjorde jag som så när jag skulle ominstallera datorn att jag flytta hela spcs mappen till en annan hårddisk undertiden jag ominstallera, sedan när det var klart drog jag bara tillbaka mappen igen och allt fungera perfekt utan att behöva ominstallera programmet. Vet dock ej om det hjälper dig men det var en tanke iaf. Mvh Jonas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|