FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Undrar om det är någon som har lyckats ordna en koppling mellan SPCS och t.ex en webshop. Jag har sökt på forumet men det enda man får fram är personer som behöver hjälp men ingen verkar ha hittat någon fungerande lösning. Har alla gett upp eller har ni fått fram någon lösning? Det jag behöver i första hand är ett tillägg/modul som kan uppdatera lagersaldot i webbutiken då en lagerförändring sker i SPCS. Idealiskt vore det om det fungerar i båda riktningarna. Har letat på nätet efter passande moduler men utan framgång. Codevision har ju en lösning, men tyvärr verkar den inte riktigt passa med det jag är ute efter. Rent teoretiskt så är det inte speciellt avancerat, men tyvärr har jag själv väldigt begränsad erfarenhet av SPCS Integration. Någon som har hittat en lösning? Någon som är intresserad av att utveckla och ta fram en lösning ihop? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har du provat SPCS Webbshop?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vi kör med SPCS 2000, men tyvärr är artikel/lagerhanteringen alltför begränsad för att användas i en webshop. Därför är lageruppdateringen det vi behöver mest i dagsläget. Rent tekniskt borde det inte vara några större svårigheter. När man t.ex har köpt in en vara och lagt in det i SPCS så skulle man kunna köra ett program/fil/tillägg manuellt. Detta program kan ju t.ex köra en POST till webservice och anropa hxxp://www....se/lager.php?lagerID=12&antal=200 Jag har kontaktat några av de leverantörer som SPCS "rekommenderar", men priset för en enkel modul av detta slag ligger på +20k. Blir väl att man får sätta sig ner själv och ordna en lösning till sist. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan kika på Net-Type från Migroup .se också. Deras Business Ed. kanske kan vara något? Har haft med dem att göra en del och deras support är underbar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Hej, jag är ny här.
|
Citat:
Är du bara lagersaldo du vill ha överfört så borde det inte vara så stort jobb. Vad använder du för webbshop? Mvh Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack, men det problemet är löst nu, delvis.
Vi använder en shop kompatibel med OsC. Problem med en generell lösning för SPCS är svår då olika versioner använder olika databaser. Dessutom finns det ingen "ren" lagerfunktion i SPCS utan artiklar är flera olika poster. Vi använde/r SPCS 2000 med .dbf-filer. Jag hittade en en php-klass för att plocka ut data från dbf-filer och har nu exporterat lager-, kund- samt artikelregister från SPCS och importerat till webshoppen. Jag kan inte påstå att det var smidigt eller gick snabbt, men det fungerade.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|