FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Skulle vilja ha några tips på hur man bäst kollar upp hälsan i ett bolag. Mitt bolag ska sluta ett avtal med ett annat bolag som kommer att löpa under en viss tid. Jag skulle gärna vilja ta reda på att allt står rätt till i bolaget. Hur görs detta på bästa vis? Årsredovisningar och så går väl att få från bolagsverket. Ser bolaget att jag efterfrågar denna information från bolagsverket? Kan jag ta en kreditupplysning någonstans? Syns det återigen att mitt bolag granskar det andra bolaget ekonomiskt? Några andra tips på att kolla upp ett annat bolag? Vore tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du ringer till kronofogden och ger dem deras organisationsnummer. Gratis, snabbt och enkelt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fråga deras leverantörer om de betalar i tid?
en kreditupplysning på företag syns , men inte vem som efterfrågat den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Är det inte så att det enbart är till privatpersoner som meddelande om kreditupplysning skickas ut. För företag skickas det väl aldrig ut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
För aktiebolag skickas det inte ut. För enskild firma och HB ska omfrågandekopia skickas ut.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||