FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Verkar vara mycket kunniga och hjälpsamma personer på detta forum så jag gör ett försök
![]() Har några fakturor på mitt jobb från "Ultimedia AB" (org-nr 556385-5375) som avser reklam i deras tidning som ska heta "Företagsvärlden", har ALDRIG sett en sådan tidning eller kan hitta något om den och företaget ifråga hemsida säger inte mycket. Fakturorna är dessutom på 13 487,00 SEK ex moms stycket och per nummer vilket är ganska mycket för någon tidning jag aldrig hört talas om och dessutom förstår jag inte varför vi (en liten skola) skulle annonsera i denna. Det som gör det hela skumt är att min chef verkar tycka fakturorna är okej och har t.o.m betalt dom tidigare. :blink: Söker man på varningslistor och dylikt (tex svensk handel) hittar man en varning till ett företag med snarlikt namn: Citat:
Någon här som öht har hört talas om en tidning med detta namn eller läst den? Info om företaget Ultimedia Citat:
Tack på förhand! Mvh Mikael |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker det låter som en av alla tidningar som ideligen ringer och vill ha annonsörer - tror jag fått något gratisnummer.
Om din chef har beställt annonseringen är det väl ok?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det som är väsentligt är väl ändå vad för resultat annonseringen ger. Och om det går att få ett bättre utfall någon annanstans som exempelvis via Adwords.
Hm det är en skola såg jag nu. Då förstår jag inte vitsen med annonsering om det inte gäller utbildning för företagare och/eller deras anställda. Elever som skall förmås välja en annan skola lär knappast läsa den tidningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Just den tidningen har jag inte hört talas om tidigare, men jag har fått erbjudande om att annonsera i liknande tidningar tidigare iaf... inte för att jag var intresserad, men jag kollade upp om folk kände till eller hade hört talas om dessa tidningar... stendött var det, ingen kände igen dessa... så det vore allt annat än rätt att annonsera för mycket dyra pengar i dylika tidningar... så i mina ögon är det hela bluff, eftersom de tar hurlösa pengar för dyliga annonser samtidigt som upplagorna är når en väldigt begränsad skara.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Känns som jag har ett något att ta upp nästa gång min chef gnäller på mig över små misstag :unsure: Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Ultimedia AB ser f.ö riktigt seriösa ut på pappret.
Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
"Mvh" börjar bli tjatigt
![]() |