FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Idag fick jag ett konstigt brev i brevlådan addresserat till mitt företag. Det var skickat med flygpost och i kuvertet låg ett kontrakt som någon tydligen ville att jag skulle anteckna.
Det hela verkade komma från nåt som kallas för WorldWideWeb Register med en fysisk adress i Spanien. Efter att ha läst igenom det finstilta verkar följande inträffa om kontraktet signeras: Jag får pröjsa 877€ och hamnar i nån sorts länksamling på www.webcompanyregister.com samt på en CD-ROM som de skickar hem till mig. Verkar vara en mycket konstig grej det här... Nån som har sett detta förr? Har spammarna gått över till snigelpost? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fick ett helt gäng sådana brev, och ett par kunder har idag frågat om just detta.
Svårt att göra något åt, och första spam-brevet skickat till .se domäner. domain registry of america brukar ju skicka svindyra "erbjudanden" på .com etc domäner |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick ett som förpassades omedelbums till cylinderarkivet
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fick ett idag. Fler som fått i samma veva?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har fått oxå. Bara att destruera
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Konstaterar att vårt företag finns med på www.webcompanyregister.com utan att betala eller returnera något. Festligt att WordWideWeb Register skickar snigelpost - men det funkar säkert bättre än e-post!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag fick ett också. Fick även i november 2006.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jaha. Jag fick ett supportärende om de där idag. Då vet jag vad det är för något.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag fick oxså detta brev på en ej aktiv .se domän.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag fick ett i dag också.
|