FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har registrerat ett par IDN-domäner hos Loopia som jag tänkte börja använda. Bl a behöver jag stöd för MySQL-db och lite hyffsat med diskutrymme. Jag tycker Loopia är lite dyra då och undrar om det finns något annat som ni kan rekommendera?
Behöver alltså: * Stöd för IDN-domäner * Minst 1 MySQL-db * Minst 1 GB lagringsutrymme * Gärna någon smidig webbaserad kontrollpanel Jag har själv OK erfarenhet av one.com, men de stödjer inte IDN-domäner tydligen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett problem som uppstår hos vissa webhotell är att de stöder IDN, men när det gäller e-post som innehåller åäö så blir det problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Så länge det bara är domännamnsdelen som är IDN-fungerar eposten förutsatt att epostklienten har stöd för IDN.
IDN ställer inga krav på webhotellet egentligen. I värsta fall får du lägga en beställning med domännamnet angivet i punykod (xn--...)
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Du sa att one inte stödjer IDN domäner, då har jag en fråga (kanske lite dum men är inte insatt i ämnet). Kan man inte köpa IDN domänen hos t.ex. loopia som stödjer det och sedan göra en ompekning till one:s server?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag reggade nyligen en IDN domän hos loopia. det är en .nu domän. När jag knappar in domänen, inklusive åäö så hamnar jag istället på den "fula" motsvarigheten av domännamnet. Måste det vara så? Provar jag med någon annans domän, exempelis dubbdäck.se så står namnet kvar i adressfältet i min webbläsare. I det fallet visas alltså inte den fula motsvarigheten. Måste man göra något särskilt för att det skall fungera? Jag har även webbhotellet hos loopia.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|