FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har sett att det är många som säljer oanvända domännamn med referens till antal träffar i Google, MSN och Overture och även genomsnittliga priser vad annonsörer betalar för sökordet.
Det sistnämnda jag jag förstå är viktigt och avgörande, men hur många träffar sökordet (som är identiskt med domänen) får vid en sökmotorsökning kan jag inte förstå - Det känns åtminstone som ett väldigt trubbigt värderingsverktyg..eller ? Sen är det andra som Tar reda på antal sökningar på oredt per månad vilket jag tycker säger mer än bara antal träffar..eller nån ? Eller hur värderar man annars ett sökord/domännamn som får 27 500 000 svenska träffar i Google ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Desto fler träffar = Högre konkurrens om frasen/nyckelordet = Svårare med en hög placering i sökmotorerna.
Så kan man också se på det... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fyller på lite här pitbull.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Den stora grejen med ett domännamn som består av viktiga ord är att de flesta inlänkarna har domännamnet som länktext. Ergo. Om domännamnet består av ett viktigt keword eller en viktig fras så kommer flertalet länkar att innehålla de orden och höja sitens serpposition.
Annars har domännamnet mycket, mycket liten betydelse för serparna... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|