FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag beställde i förrgår standard paketet med en se domän från JX till företaget jag jobbar för och igår betalade dem med kort detta men har hittils inte fått något konto osv.
Har alldrig beställt något genom dem tidigare så tänkte höra vad dem brukar ha för dem andra webbhotell jag testat tex loopia, neno mm har ju gått samma dag inom ett par timmar efter man betalat med kort fått konto uppgifter sedan att inte domän fungerar direkt det är ju så. |
|||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
2: Ett företag äger kontot 3: En kontaktperson finns på kontot, i detta fall du. 4: En tredje person utförde betalningen. Därav fick våra system spunk och betalningen måste verifieras manuellt p.g.a. bedrägeririsken, ber om överseende om du tyckte det tog lång tid, men nu vet du varför. Ett hett tips annars är att lyfta luren och slå en pingel och förgylla våran hittils "halvslappa" dag, jag försöker hålla mig borta från att bemöta liknande på forum numera, men kände mig tvungen nu ![]() Räkna dock inte med några följdsvar ifrån mig, har du funderingar kring er tjänst, ring eller eposta oss. |
|||
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jaja, asso jag menade inte något direkt illa mot er utan ville ju bara kolla vad andra har för erfarenheter, jag kan ju tänka mig att det tar åtminstone 24timmar ibland och är inte så att jag har brådska med kontot igentligen heller utan ville som sagt kolla läget med andra.
Tack för svaret! |
|||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Provade precis att ringa er support ett par ggr, ingen signal går igenom och sedan klickar det till och blir helt tyst.
EDIT: Den supporten stängde 15.00, gick bra att komma fram på jourtelefonen. Mailade för cirka 1 timme sedan om att "/tmp" är full (web1) och kan inte spara sessions vilket medför att min webshop inte fungerar. Flera kunder har mailat och klagat på att de inte kan logga in / lägga varor i varukorgen. |
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är påfallande ofta som företag "hängs ut" när ett fel inträffat, eller ett svar har uteblivit några timmar - och att företaget inte finns dygnet runt på alla forum och svarar på trådarna ses som bevis för att man har rätt i sitt påstående. Ofta har man inte ens försökt att nå företaget via telefon, utan går direkt på forumen. "Mailade för en timme sen, har inte fått svar..."
Det är inte lätt att vara företagare på internet... |
|||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej det är givetvis inte vara lätt att företagare på internet, speciellt inte när exempelvis webhostingen inte fungerar som den ska. Det stod inget om felet under driftinfo en timme efter mailade heller så tänkte om det inte jobbades på problemet så var detta ett sätt att påkalla uppmärksamheten då flera inblandande i JX är frekventa läsare här. Jag antog att det var telefonväxeln som krånglade igen när jag ringde supporten men som sagt så hade den "vanliga" supporten precis stängt, journumret kom jag senare fram på.
Det är olyckligt om företag som är aktiva på forumet får mer uppmärksamhet om något går snett, men jag tror även att företag som visar sig vara aktiva och svara på frågor via forumet även får en hel del nya kunder som är måna om supporten. Mitt inlägg i denna tråden var kanske "off-topic" och borde höra hemma någon annanstans, men i panikens hetta blev det första bästa tråden som innehöll webhotellets namn. Det ska sägas att problemet nu är löst. |
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kanske inte bra för Webbhotellet men bra för andra kunder, tror det är viktigt att sådant diskuteras på olika forum eller på internet.
Det ger folk en uppfattning lite om dom olika företagen, sedan är väl problemen att folk kan skriva för minsta lilla. Är kanske inte så intressant att veta att man inte fått svar efter 1 timme, men åt andra sidan om det är 30 personer som säger samma sak så blir väl saken kanske annan. Dock kan forum ge mer driftinfo statusen än själva företaget ger ut, lättare fråga andra om dom med har problem än kanske kontakta webbhotellet när felet inte ens kanske ligger hos dom. |
||
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om vi bortser från att det är en JX-tråd och tar ämnet i allmänhet när det gäller att skriva om webbhotell här på WN.
Hela grejjen handlar om att vi inte vill att kunderna tar till forumen istället för hotellens egna kundtjänster, detta är inget unik för JX, jag raderar Loopia-trådar flera gånger i veckan... Jag och säkerligen andra hotell läser säkerligen inte på WN hela tiden, denna tråd fick jag tipsad på MSN, vilket gör att om kunder får för sig att vända sig till WN före hotellets kundtjänst kan det uppstå trubbel om de blir för mycket support i trådarna liknande att de blir sura att hotellen inte svarar eller yttrar sig om saken. Att diskutera problem, fel, tråkigheter och liknande är väl helt ok, men att fråga andra om saker dom inte kan ge 100% svar på är bara korkat, skriv hellre om erfarenheten efter att man haft kontakt med hotellet hur det gick än att bli vilseledd av gissningar. |
|||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Tråd låst.
__________________
Snickare - Copenhagen - Stockholm - Shoppasmart - Bilverkstad - flig.ht/s - Stockholm - Nöje - Direct Flights - PopularHotels.com - TOBUY Sverige - Pengar.se. |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|