Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

JX´s svarstider?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-09, 11:40 #1
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Mycket flitig postare
RickardPs avatar

Jag beställde i förrgår standard paketet med en se domän från JX till företaget jag jobbar för och igår betalade dem med kort detta men har hittils inte fått något konto osv.

Har alldrig beställt något genom dem tidigare så tänkte höra vad dem brukar ha för dem andra webbhotell jag testat tex loopia, neno mm har ju gått samma dag inom ett par timmar efter man betalat med kort fått konto uppgifter sedan att inte domän fungerar direkt det är ju så.
RickardP är inte uppkopplad  
Oläst 2006-11-09, 11:53 #2
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibels avatar

Citat:
Originally posted by DeadC@Nov 9 2006, 11:40
Jag beställde i förrgår standard paketet med en se domän från JX till företaget jag jobbar för och igår betalade dem med kort detta men har hittils inte fått något konto osv.

Har alldrig beställt något genom dem tidigare så tänkte höra vad dem brukar ha för dem andra webbhotell jag testat tex loopia, neno mm har ju gått samma dag inom ett par timmar efter man betalat med kort fått konto uppgifter sedan att inte domän fungerar direkt det är ju så.
1: 2006-11-08, 13.25 var inte i förrgår.
2: Ett företag äger kontot
3: En kontaktperson finns på kontot, i detta fall du.
4: En tredje person utförde betalningen.

Därav fick våra system spunk och betalningen måste verifieras manuellt p.g.a. bedrägeririsken, ber om överseende om du tyckte det tog lång tid, men nu vet du varför.

Ett hett tips annars är att lyfta luren och slå en pingel och förgylla våran hittils "halvslappa" dag, jag försöker hålla mig borta från att bemöta liknande på forum numera, men kände mig tvungen nu
Räkna dock inte med några följdsvar ifrån mig, har du funderingar kring er tjänst, ring eller eposta oss.
Decibel är inte uppkopplad  
Oläst 2006-11-09, 12:28 #3
RickardPs avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
RickardPs avatar

jaja, asso jag menade inte något direkt illa mot er utan ville ju bara kolla vad andra har för erfarenheter, jag kan ju tänka mig att det tar åtminstone 24timmar ibland och är inte så att jag har brådska med kontot igentligen heller utan ville som sagt kolla läget med andra.

Tack för svaret!
RickardP är inte uppkopplad  
Oläst 2006-11-09, 15:20 #4
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
Flitig postare

Provade precis att ringa er support ett par ggr, ingen signal går igenom och sedan klickar det till och blir helt tyst.
EDIT: Den supporten stängde 15.00, gick bra att komma fram på jourtelefonen.

Mailade för cirka 1 timme sedan om att "/tmp" är full (web1) och kan inte spara sessions vilket medför att min webshop inte fungerar. Flera kunder har mailat och klagat på att de inte kan logga in / lägga varor i varukorgen.
mellow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-11-09, 16:06 #5
princips avatar
princip princip är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
princip princip är inte uppkopplad
Medlem
princips avatar

Reg.datum: Jun 2005
Det är påfallande ofta som företag "hängs ut" när ett fel inträffat, eller ett svar har uteblivit några timmar - och att företaget inte finns dygnet runt på alla forum och svarar på trådarna ses som bevis för att man har rätt i sitt påstående. Ofta har man inte ens försökt att nå företaget via telefon, utan går direkt på forumen. "Mailade för en timme sen, har inte fått svar..."

Det är inte lätt att vara företagare på internet...
princip är inte uppkopplad  
Oläst 2006-11-09, 16:30 #6
Flitig postare

Flitig postare

Nej det är givetvis inte vara lätt att företagare på internet, speciellt inte när exempelvis webhostingen inte fungerar som den ska. Det stod inget om felet under driftinfo en timme efter mailade heller så tänkte om det inte jobbades på problemet så var detta ett sätt att påkalla uppmärksamheten då flera inblandande i JX är frekventa läsare här. Jag antog att det var telefonväxeln som krånglade igen när jag ringde supporten men som sagt så hade den "vanliga" supporten precis stängt, journumret kom jag senare fram på.

Det är olyckligt om företag som är aktiva på forumet får mer uppmärksamhet om något går snett, men jag tror även att företag som visar sig vara aktiva och svara på frågor via forumet även får en hel del nya kunder som är måna om supporten.

Mitt inlägg i denna tråden var kanske "off-topic" och borde höra hemma någon annanstans, men i panikens hetta blev det första bästa tråden som innehöll webhotellets namn.

Det ska sägas att problemet nu är löst.
mellow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-11-09, 16:50 #7
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Kanske inte bra för Webbhotellet men bra för andra kunder, tror det är viktigt att sådant diskuteras på olika forum eller på internet.

Det ger folk en uppfattning lite om dom olika företagen, sedan är väl problemen att folk kan skriva för minsta lilla.

Är kanske inte så intressant att veta att man inte fått svar efter 1 timme, men åt andra sidan om det är 30 personer som säger samma sak så blir väl saken kanske annan.

Dock kan forum ge mer driftinfo statusen än själva företaget ger ut, lättare fråga andra om dom med har problem än kanske kontakta webbhotellet när felet inte ens kanske ligger hos dom.
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2006-11-09, 17:17 #8
Decibels avatar

Decibels avatar

Om vi bortser från att det är en JX-tråd och tar ämnet i allmänhet när det gäller att skriva om webbhotell här på WN.

Hela grejjen handlar om att vi inte vill att kunderna tar till forumen istället för hotellens egna kundtjänster, detta är inget unik för JX, jag raderar Loopia-trådar flera gånger i veckan...
Jag och säkerligen andra hotell läser säkerligen inte på WN hela tiden, denna tråd fick jag tipsad på MSN, vilket gör att om kunder får för sig att vända sig till WN före hotellets kundtjänst kan det uppstå trubbel om de blir för mycket support i trådarna liknande att de blir sura att hotellen inte svarar eller yttrar sig om saken.

Att diskutera problem, fel, tråkigheter och liknande är väl helt ok, men att fråga andra om saker dom inte kan ge 100% svar på är bara korkat, skriv hellre om erfarenheten efter att man haft kontakt med hotellet hur det gick än att bli vilseledd av gissningar.
Decibel är inte uppkopplad  
Oläst 2006-11-09, 17:22 #9
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
JX´s svarstider?
13 minuter får jag det till, inkl research av problemet. Att en kund använder effektivaste kanalen är ju smart när det funkar. 13 minuter är ju hyffsat.

Tråd låst.
Bifogade bilder
Filtyp: gif post-13-1163089359.gif (8.8 KB, 0 visningar)
Thomas är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017