FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja, som frågar lyder.... Om man har flera sajter säg 15-20 st, är det fortfarande lönt att hyra ett webhotell till varje? Men samtidigt vet jag ju inte vad det finns för alternativ..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
95% av alla webbhotell stöder att du har flera sajter på samma konto.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Många webbhotell stöder funktionen men på olika sätt. Det skiljer i hur sajterna är separerade, om de ligger i separata och från varandra helt skilda kataloger, eller om de ligger i underkataloger där du kan nå den ena sajten från den andra. Sen är det också en fråga om vad det kostar. Se även denna tråd, samt denna tråd.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Enklast är att du skickar ett mail till de webbhotell som verkar intressanta och beskriver så detaljerat som möjligt vad du är ute efter.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för hjälpen!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
De flesta hotell tror jag tillåter flera domäner/sajter men slänger ut dig och det tar för mkt resurser. Om dina sajter är bra skulle jag rekommendera dig att göra som jag köpa in servrar och ställa dom hos någon, tex. ucs.se där jag har mina servrar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hade samma tanke som Kjette, börja smått och sedan växa sakta men säkert.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|