Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Trycksaker promo - Vad har best effekt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-01, 21:26 #1
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Mycket flitig postare

Jag lanserar en fotosida snart och tänkte beställa trycksaker med min lågga på och dela ut.
Men vad funkar bäst? Jag funderar på:
- Reflexer
- Pennor
- Nyckelband

Är det någon som vet ett bra ställa att beställa dessa trycksaker ifrån?

Tack!
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-01, 22:25 #2
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
Kihlbom Kihlbom är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
pennor, utan den minsta tvekan. Musmatta är också grymt bra. Jag fick en musmatta från ink112 för något år sen, sen dess köper jag alltid bläcket där, jag behöver bara titta på min högra hand så vet jag var jag ska vända mig lol
Kihlbom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-01, 22:34 #3
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Fungerar bäst på mig: nyckelband (1: Jag samlar på nyckelband. 2: Ansvarar för en förenings nycklar, hänger alltid på nyckelband så nyckeln inte försvinner lika lätt. 3: Välförsedd med reklamfria pennor för jämnan)

Men generellt så tror jag mest på pennor, för alla är inte som jag (tack och lov för det)...

Fast i höstmörkret kanske reflex inte är fel, jag tappar alltid bort min, och att dela ut reflexer borde väll ses som ansvarstagande, eller?

Suck, inser att mitt inlägg inte bidrar ett dugg, bara diskuterar med mig själv utan att komma fram till nått... Är väll dags för mig att sova, ikväll blir ju allt bara fel...
Apropå fel: rågade idag beställa ett webbhotellskonto till fel domännamn, så går det när man är trött... Tur att supporten var på allerten å fixade det när jag upptäckt mitt misstag...
Gonte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-01, 23:59 #4
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Originally posted by ToBad@Nov 1 2006, 22:26
- Reflexer
- Pennor
- Nyckelband
pennor är outstanding, det plcokas av alla och används flitigt. Känns som att hela mitt skrivbord är fullt med olika modeller av reklampennor. Lyckas du nå ut till enbart potensiella kunder med pennorna och inte bara sprida dom så är mitt tips att sattsa på en något dyrare penna. Begär gärna ut prover från tryckerierna och välj en penna som du gillar. När kunderna får ut dyra pennor som är bra, så använder de pennan, är det bara billigt skärp (papperspennor och annat är en skandal) så används de inte. Finns ju flera företag som använder samma typ av penna och oftast i samma färg, bryt gärna den trenden, bli en trendmaker på skrivborden, det är mitt tips.

Nyckelband beror ju på vart din kundkrets finns, banden har ju en begränsad grupp som använder.

Reflexer är bra, sånna där band med fjäderstål (eller vad det nu är) är helt klart något som används av alla som inte åker tunnelbana. Men dessa är ju inte många som använder i tjänst då majoriteten av våra arbetsförda i landet arbetar dagtid och därför kommer visa reflexern för sin familj och i bästa fall några vänner.

Ska du sälja foton och liknande och har en bra budget, så kan du ju alltid erbjuda dig att leverera fotona på usb-minne (med din logga på, givetvis) beställer man sådana i stora mängder utan kännt fabrikat så kan man komma ner bra i pris, och får garanterat något som nästan alla använder, atingen i tjänst eller privat eller både och.

Men mest kostnadseffektivt är pennor!
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-02, 00:12 #5
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar

Reg.datum: Jan 2004
Bra ställe att beställa på: www.penseurope.com/se/

Jag tycker det borde vara något med fotto att göra....musmatta där man kan sätta in sin egen bild..... med din logga i hörnet.

till min prisagent har jag beställt miniräknare.
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-02, 11:36 #6
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Tack för alla svar!

Ja pennor funkar nog alltid, men jag tror knappast jag själv har suttit och läst på en reklampenna framför datorn och sedan kommit på att besöka www sidan!
Men pennor ska jag ha för att det är billigt.

Det ska nog som sakt vara något som anknyter till foto.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-02, 21:06 #7
tranzit tranzit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
tranzit tranzit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Musmatta tycker jag är det perfekta valet om det gäller internetsidor man ska marknadsföra. Det gäller ju dock att den har tillräkligt bra kvalité och utseende så att folk väljer att använda den.

Nån som har nått bra tips på var man kan köpa musmattor billigt föresten? Jag skulle kunna tänka mig köpa cirka 500 stycken. Är det för liten upplaga tror ni?
tranzit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-03, 17:32 #8
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Reklampennor är överskattat i mitt tycke.
Kan inte komma på någon reklampenna som gjort att jag kommit ihåg företaget.

Det beror ju på vilken budget du har på dina give-aways också. Vista Print har lite allt möjligt, ofta till bra priser.
Vi körde med kylskåpsmagneter (3 st till varje person) i visitkortsstorlek. Slutade med att det satt mängder hos företaget, hemma hos kontaktpersonen samt hos någon som kontaktpersonen kände. Därav fick de tre magneter, lättare att ge bort om man får tre.

Lanyards är lite samma som pennor, budskapsbärare men frågan är vad de gör för skillnad?
Försök att tänka till lite, vad är syftet?
Hur får du mottagaren att komma ihåg dig?

En toblerone med reklambärare runt kan jag starkt rekommendera. Klart uppskattat och tre sidor med plats för ditt budskap.
Garanterat en "snackis" runt fikabordet.

/Mattias
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017