FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag har en sida om bostäder och skulle vilja ha med dagskurserna för bolåneräntor för olika banker. Jag gissar att det är något som bankerna mer än gärna ger ut (gratis reklam) men är det någon som vet exakt hur det fungerar? Min sida är baserad på php för övrigt. /christoffer |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tre möjligheter såhär på rak arm:
1. Du hittar RSS-flöden som publicerar ränteförändringar 2. Du gör en webcrawler för att dagligen plocka räntan från varje enskild bank 3. Du tar kontakt med banken eller någon annan som kan erbjuda den service du behöver och får kanske tillgång till RSS-flöde Sen kan du ju alltid anställa någon stackare för att sitta och uppdatera manuellt som en fjärde lösning :-p |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Danski: Känner du dig sugen?
![]() RSS-flöden, det borde jag ha tänkt på! Ska kolla upp det. Webcrawler var jag lite inne på, kommer ihåg att jag frågat om det tidigare här på WN (i ett annat case) och att det verkade väldigt krångligt. Stort tack! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Färdig crawler är skickad =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har oxo sökt efer en sådan tjänst.
Danski, skulle du vilja skicka till mig oxo? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har fått ett antal förfrågningar nu så gör en universal tjänst istället för att skapa en modifierad till varje person. Kommer antagligen upp under dagen där ni kan hämta all info till era tjänster =)
Fälten består av bolagnamn, rörlig ränta, 3mån ränta, 2år ränta, 5år ränta och 10år ränta. 13 bolag är med i listan och varje bolag nämns två gånger (första för lägenhet och andra för villa). _UTLANARE _RORLIG _3MAN _2AR _5AR _10AR |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Som sagt, gjorde en universal tjänst istället så får alla använda den fritt. Den uppdateras dagligen och det är därför inte lönt att ni läser den mer än så.
Är i XML-format, lätt att hantera för de flesta hoppas jag (läs källkoden). 13 första är villalån och 13 sista är brf-lån precis som det står. http://www.aftonchocken.se/rantor/ Gratis är gott va? =) Vill ni ha det uppdaterat direkt till er databas för att ni är för lata så får ni PMa helt enkelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Glömde bort att titta i tråden när konversationen fortsatte via PM.
Tackar Danski med tre starka hej: HEJ HEJ HEJ ! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|