FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns det någon som kan rekommendera en fungerande captcha att använda till ett phpbb-forum? Jag har en idag, men det hjälper inte det minsta. Den förhindrar bara riktiga personer ifrån att posta inlägg eftersom den är svårläslig - men bots har inga problem med den.
Om någon har andra tips mot spam i phpbb så är alla förslag välkomna. Har även problem med spam i medlemslistan, även om det numera inte går att posta länkar där. Just nu är majoriteten av medlemmarna på mitt svenskspråkiga forum engelsktalande botár :angry: Jag orkar inte radera dem längre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns integrering med Akismet annars.. det kan jag rekommendera. Men mot själva registreringen är det nog bara captcha som funkar bra...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag hade precis samma problem med bottar till ett phpBB forum. Min enkla lösning var att jag stängde av CAPTCHA eftersom det bara var problem. Sedan bytte jag namn på textrutan "email" till något helt annat. Jag skapade även ett nytt hidden-input med namnet "email".
Så nu har jag två input fält, den första "heternågotheltannatnamnänemail" (där besökaren skriver sin adress) och den dolda "email". Jag ändrade sedan sidan som tar emot datan och ifall "email" ändå var ifyllt så skapas aldrig någon medlem. Har inte fått någon mer bott sedan dess ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad har du satt "Aktivera kontoaktivering" till?
Om du har det till "Ingen" så får du en massa oseriösa postare. Om du har det till "Användare" så behöver dom i vajer fall en giltig emailadress för att börja posta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Folk skriver på forumet, men de vill inte registrera medlem. Tillåter jag inte gäster så är det inte bara spam-inläggen jag blir av med utan samtliga lägg. Forumet är fortfarande relativt nytt. Det folk gör är att de skummar igenom några trådar. Skriver några inlägg och kommer sedan inte tillbaks på några månader. Kräver jag att de måste registrera medlem och verifiera den via sin e-post så dör forumet. Jag får vänta 1-2 år innan forumet är moget för det med andra ord.
Wiggin hade en ganska bra idé. Man får väl helt enkelt ändra i koden för att lura botárna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|