FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Har ett litet problem, visar nedan.. Har tex. följande gästbokstabeller: Kod:
TABLE guestbook1 ( `mynick` varchar(20) NOT NULL default '', `mynickId` mediumint(9) NOT NULL default '0', `fromnick` varchar(20) NOT NULL default '', `fromnickId` mediumint(9) NOT NULL default '0', `message` longtext NOT NULL, `time` int(15) NOT NULL default '0', `id` mediumint(9) NOT NULL auto_increment, PRIMARY KEY *(`id`), KEY `mynick` (`mynick`), KEY `mynickId` (`mynickId`) ); TABLE guestbook2 ( `mynick` varchar(20) NOT NULL default '', `mynickId` mediumint(9) NOT NULL default '0', `fromnick` varchar(20) NOT NULL default '', `fromnickId` mediumint(9) NOT NULL default '0', `message` longtext NOT NULL, `time` int(15) NOT NULL default '0', `id` mediumint(9) NOT NULL auto_increment, PRIMARY KEY *(`id`), KEY `mynick` (`mynick`), KEY `mynickId` (`mynickId`) ); Inläggen är sparade i olika gästbokstabeller beroende på vilket medlemsnummer du har, vill nu göra en JOIN-SQL som visar inläggen skickade mellan två olika medlemmar i rätt "tidsordning" om ni förstår vad jag menar... Får banne mig inte rätt på det ![]() Någon som kanske, kanske har lite tips eller helst av allt vad jag ska skriva ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|
|