FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej det här handlar inte om vilka IDN-domäner jag registrerat under .se.
Och jag har svårt att se att det kan betraktas som egenreklam då domänerna är nyregistrerade och utan innehåll - ej heller till salu. Jag har registrerat ett antal enteckens "symboldomäner" som jag tycker beter sig lite konstigt och jag undrar om något vet varför. exempelvis "musiksymbol.nu" dvs xn--m6h.nu löser upp som den ska i IE6 och "symbolen" visas i adressfältet, men när jag surfar med IE7 (som då ska stödja IDN) så visas IDN-tecknen xn--m6h istället för symbolen. På samma sätt har jag problem med www.xn--p3h.net som ska föreställa en fylld femuddad stjärna. Eller xn--z3h.net (telefon), xn--lba.nu (Trademark-R) osv. Det skulle även vara intressant att veta vad ni som använder andra browsers än IE6 och IE7 ser för URLer. Jag har själv förstått det som att .com, .net, .nu och .fm (ev. fler tlder) stödjer alla möjliga tecken man kan tänka sig som ASCII. Medan exempelvis .se, .de, .be, .at mfl än så länge endast stödjer ett begränsat antal tecken. (som .se som stödjer åäöûé) Är det något som har lite inputs att ge, så är jag tacksam. |
|||
![]() |
![]() |
|
|