FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Read Only
|
Jag hade visst fått ett garanterat brev på posten idag som jag hämtade på ICA för 1 timma sen.
Det kom från en advokatfirma som hade skrivit att jag kan kräva skadestånd för att mitt företag gått i konkurs. Hur går det till när ett företag gått i konkurs och man blir arbetslös. Jag ska till Arbetsförmedlingen och fylla i några papper imorgon iaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ditt företag?
Var du delägare eller anställd? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Read Only
|
Det företag jag jobbade på syftade jag på. Slarvigt av mig.
Jag var anställd från 3 Mars när det startade. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Konkar ett företag man är anställd i så har man (ibland?) rätt till något som jag tror kallas för lönegaranti, har för mig det hette så. Jag fick det en gång, då fick jag ut 1 ½ års iarbetad sememster + 3 månaderslöner, skattat varförsig i en klumpsumma... .Mmmmm =)
/Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Read Only
|
Ahaa okej aah dom nämnde nånting om det.
Hur mycket låg den lönen på då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När ens arbetsgivare kånkar går staten in och betalar lönen under uppsägningstiden med max 100.000 kr (så var det för 6 år sedan i.a.f.)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fogden är din vän i detta ärende:
Statlig lönegaranti |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Se till att framställa krav på konkursboet motsvarande minst förlorad lön och pengar för innestående semester mm.
Skadeståndsskylldighet kan uppkomma, vilket kan ge förtur till betalning framför andra fodringar på bolaget som uppkommit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Read Only
|
Jag har inte fått lön på 2 månader nu och sen har jag även fått för lite.
Chefen klagade på ekonomiansvarige. Men jag fick provision betald. Men min lön brukade ligga på cirka 6000 + i månaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vild chansning..Var du telefonförsäljare?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|