FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag är ganska ny på det här med reklam på sidor. Vad jag undrar är hur mycket reklam en sida i uppstartfasen kan innehålla utan att klassas som oseriös. Det är ju ganska uppenbart att en sida som aftonbladet aldrig skulle blivit så stora som de är nu om de startat med den reklammängden. Jag för tillfället endast google adwords på sidan och den är placerad på tre ställen. * Varje sida har ett horisontellt block längst ner under allt innehåll * Alla forumsidor har ett horisontellt block med kategorier mellan navigeringen och själva foruminnehållet. * Alla sidor med ordentligt med text (minst 1.5 A4 sida) har ett vertikalt block uppe till höger. I samtliga fall så är layoten anpassad till sidan så att annonserna smälter in bra (tycker jag iaf) Men jag tänkte höra om detta anses som mycket reklam eller lite reklam och om ni har några bra tips på hur man väger av nyttan av reklamen för dig gentemot nackdelen av reklamen för besökaren. EDIT: Jo en grej till. Vad anser ni om bildanonnserna i google adsense. Bör man tillåta dessa eller inte? |
||
![]() |
![]() |
|
|