FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej!
Jag driver två nyhetsbloggar varav en handlar om gps. En herre som kallar sig Wizz ägnar sig systematiskt åt att stjäla mina orginaltexter rakt av utan angivande av källa och publicerar dem på sitt forum gpsforum.se. 90% av hårdvarunyheterna där är alltså mina och är i orginal publicerade på gpskoll.se Jag har vid två olika tillfällen mailat denne Wizz och sagt att detta inte är tillåtet och att jag inte accepterar det. Inga svar öht. Nu är det dags att ta i med hårdhandskarna. Var föreslår forumet att jag ska göra? Vänligen, --Gunnar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ta screenshots of dina nyheter samt motsvarande i hans forum så att man kan se datumen och sedan kontakta advokat?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Visst, men advokater är dyra och såna här mål svåra att förstå.
För att värna min plånbok här föredrar jag nån form av real life-lösning. Jo, jag har en advokat, flera faktiskt sedan tidigare. Men som sagt, det kostar ofta mer än det smakar. Jag önskar bara få Wizz att sluta upp med dumheterna, inte ekonomisk ruin. Inte än i alla fall ![]() --Gunnar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har du försökt googla hans namn etc lite? Ofta kan man googla på nick och hitta mera spännande information som man kan jobba vidare med.
Ring crystone och säg att han snor ditt content, det kan hjälpa, iaf för att få honom avstängd tills vidare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Sådär, då är Crystone vidtalade.
Kontaktpersonen där var först väldigt avig och menade att de inget kunde göra. Han utgick iskallt ifrån att jag ville att Wizz konto skulle stängas. När jag sa att jag var nöjd med en skriftlig varning i första skedet så blev han betydligt mera samarbetsvillig. Nu får jag vänta lite och se om det verkligen händer något. --Gunnar |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|