FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som kan tipsa mig om engelskspråkig e-butik lösning som stödjer alltså automatisk nedladdning av filer
efter fullföljd betalning? Sortimentet ska bestå av max 20 filer (ej sex). Betallösningen är ett hörsten med, filerna ska kosta under 20 kronor (eller ca 2 dollar). är Visa/Master mm är ett måste vid global försäljning? Min fråga gäller även vägar att lansera tjänsten worldwide. Att föredra eller undvika....någon som har erfarenhet? tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
http://www.oscommerce.com har denna lösningen och är gratis. Krävs lite modifieringar för att få den att fungera som du vill men helt klart värt det om du inte har så stor budget. De flesta betalningsalternativen har insticksmoduler till osc så det är lätt att installera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är två andra följdfrågor: Säkerhet och belastning
- Vilka risker tar man med oscommerse? - Vad sätter den övre gränsen för antalet nedladdningar samtidigt/ inom en viss tid? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad menar du med risker? osC är ju lite slöare det är väl enda risken jag kan komma på.
Gränserna och tid sätter du själv i systemet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
med gränser tänkte jag om tex hur många som kan ladda ner filerna samtidigt innan servern kollapsar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
det beror mer på din server än webshopen skulle jag tro
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Även CubeCart har den funktionen att ta betalt före nedladdningar.
Begränsningarna i hur många nedladdningar som kan ske beror på webservern och så klart filerna i säg (380MB filer är lite jobbigare än 0.5MB filer...) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||