FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
SEO-proffset Jim Westergren annordnar Sveriges första SEO-tävling.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varför fick inte denna vara kvar som nyhet då? :blink:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hoppas det blir en stor tävling med många deltagare. Det som är lite tråkigt är att det tar så lång tid med seo. Fast det är ju lika för alla, så jag antar att det är lugnt ;-)
Jag ska vara med iaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har också joinat. Efter min tredjeplats i Astromusicologie 101 känner jag mig riktigt sugen på att visa att jag även kan optimera mot svenska ord.
Det ska bli riktigt kul det här.. Fler sponsorer behövs dock, och lite fler priser (till tredjeplats m.m.).. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Känns som tävlingen inte är speciellt seriös med tanke på sökorden.
Tror inte att något av företagen som sökorden liknar blir speciellt glada när det plötsligt ligger massa sidor uppe där deras företagsnamn är felstavade. Det har ju trots allt just varit en drös med case där folk blivit av med sina felstavade domäner till kända sidor. så Varför skulle tidningarna etc tycka det är "OK" att man leker med deras felstavade namn i en SEO-tävling!?!? Jim har du ens haft kontakt med dom i denna fråga om det är OK att använda deras namn på detta sätt? Jag kan säga med 100% SÄKERHET att det inte kommer gillas. Vem tar ansvar för texter, bilder, länkar mm. på sidorna som så kommer synas i sökresultaten? Materialet på dessa sidor blir kanske inte något dessa företag ens vill kännas vid etc. Eller är det en PR-kupp från Mr Westergrens sida som jag genomskådat ? ![]() Att när dessa sidor ligger i resultatlistorna och tidningarna etc. hittar seo-sidor med sina felstavade företagsnamn så kanske det blir en o annan tidningsintervju med tävlingsarrangören. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Självklart är det lite PR-kupp över det hela. Så är det med alla SEO-tävlingar. Jim har dock skött det väldigt mycket mer professionellt än någon annan tävling tidigare.
Han har faktiskt skapat en tävling som man kan lära sig någonting utav. Felstavade tidningar kom som förslag tidigt i funderingarna kring tävlingen och själv tycker jag det är en ganska rolig idé. Vad har egentligen någon av tidningarna att säga till om i frågan? Dessutom får man ju inte sin tävlingsdomän innehålla nyckelorden så det tror jag inte blir några problem... Självklart PR-kupp, men på ett snyggt och professionellt sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skulle du få regga ett företag som heter "Aftonbladhet" hos PRV?
Jag kan GARANTERA dig att du skulle få ett stort NEJ! Namnet saknar sk. särskiljningsförmåga (Riskerar att inkräkta på andras varumärken etc etc) Men som sagt.. skulle vara kul att höra vad företagen som fått felstavade företagsnamn instoppade i en seo-tävling tycker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Fast å andra sidan så borde man väl få skriva om vad man vill? Sen att det är ett gäng som optimerar sidan för google kanske är lite taskigt mot dom.
Men det finns ju heller inga speciella sökresultat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Ingen kan hindra dig från att använda felstavningar på en hemsida. Inget olagligt i det. Google kan förvisso välja att agera genom att banna sidorna. Ska bli intressant att se hur det utspelar sig.
Visst kommer tidningarna i fråga att tycka till om det. Men det är ju det som är meningen ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|