FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har upptäckt att väldigt många av besökarna på mina sajter publicerar inlägg och annonser som innehåller massor av enkla felstavningar. Alla är nog inte ordblinda så många är nog lite slarviga ibland (måste erkänna att jag är en av dessa), så jag sitter nu och ser över möjligheterna till att införa en funktion som ger förslag på rättstavning innan man publicerar informationen. Är det någon som har erfarenhet av detta? Och är det någon som har tips på vart man kan få tag på ordlistor på svenska och engelska som man kan använda sig av?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Rättstavningsfunktioner finns säkert men det förekommer som bekant problem med särskrivningen och det är rätt svårt för program / funktioner att veta om det skall vara särskrivning eller inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Här finns ordlistor för mängder med språk, GNU-licensierade: ftp://ftp.gnu.org/gnu/aspell/dict/
Det finns en rättstavningsmodul till forumprogramvaran vi använder (Phorum) som är baserad på Aspell, kanske något att kika på: http://spellerpages.sourceforge.net/ Använder inte rättstavningsmodulen själv, antagligen mest för att jag inte är så förtjust i rättstavningsprogram själv, men när jag testat har det faktiskt fungerat över förväntan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|