FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en 20GB hårdisk och har kollat i ungefär varjenda mapp på hela datorn. Alla dolda filer osv och kommer fram till att bara 6GB är användt.
Men det står att jag bara har 3GB ledigt Vart jag en kollar, diskrensar, diskframaterar osv så ökar inte det lediga utrymmet. Jag vet att det är "mindre" gb än var det egentligen står och att en viss mängd tas till windows och massa sånt. Men inte så mycket! Vart tar det vägen? hur får jag tillbaka utrymmet? TIPS/FÖRSLAG TACK! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du VÄLDIGT många småfiler? Vilket filsystem använder du?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
NTFS
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har du något anti-virus program installerat som kräver att man tömmer papperskorgen "på riktigt" ? Som tex. Norton.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
neej det har jag ej
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan testa Cleanup! om du inte redan gjort det: http://www.stevengould.org/software/cleanup/
Letar upp på diverse gömda filer och annat som kan vara lätt att missa när man själv försöker rensa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är inte så enkelt så att det är partitionen som inte är lika stor som disken?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
inget hjälpte :/
partision magic funkade inte på win2000 server :/ men det ska vara 20 (18) GB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
sök på temp, och tmp, så får du upp windows dolda temporärfiler.. där kan de gömma sig många gig, speciellt om man ägnar sig åt nedladdningskriminalitet :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|