FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag sköter en mail server där jag har alla mina domäner plus ett par "kunders" domäner.
Nu är det så att mina kunder börjar få andras domäners mail så om vi säger att jag mailar till [email protected] så kan mailet komma till [email protected] av någon konstig anledning... Någon som vet vad det kan vara? Jag kör Kerio Mail server men hade samma problem tidigare med MDeamon men inte haft det nu på bra länge vad jag vet.. mina DNS instälningar för domänerna ser ut så här: mail.doman1.com - MX - mail.doman1.com mail.doman1.com - A - ip adressen till mail servern Sedan kör jag: doman1.com - CNAME - Min servers huvud domän www.doman1.com - CNAME - doman1.com osv Är det någon som har någon ide på felet? jag tycker det låter så konstigt att det kan bli så... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad står det i mottagarens brevhuvud, ser det rätt ut där?
Jag tror inte felet ligger i din dns, utan snarare i din mailserverkonfiguration. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
När dom frågar efter domain1.com hänvisas dom till maindomain.com Varför inte göra cnamet på www.domain1.com till din huvuddomän på en gång? Du får färre frågor då. Kan du dessutom svara med glue så får du ännu färre frågor. (vet inte om du redan gör det idag) Ta en titt på dnsreport.com, där kan du felsöka dnsproblem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
glömde skriva att i mailet står mottagar adressen: [email protected] om det igentligen skulle till [email protected] men detta är ju inte alltid utan bara ibland så antar att det igentligen ligger på mail serverns sida men jag ser inget annat än att mail servern skulle ta alias * som alla domäner ibland men det gör den inte som sagt hela tiden och som alias kan jag inte skriva *@doman1.com utan bara * och rikta mot en domän men man väljer först vilken domän man ska skapa alias för så..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
mitt problem kvarstår och jag behöver värkligen hjälp, ska kolla igenom dnsen och ändra en del i eftermiddag som kan vara det men låter ju hel knäppt att man ej ska kunna köra CNAME med massa hop osv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vänd dig till någon lokal supportföretag, de kan säkert lösa det snabbare.
Annars är det väl att lusläsa manualen, Självklart kan du ha det så i din dns om du vill, men det är inte "smart", dock ganska modigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
nu har jag ändrat så alla CNAME går som a-record mot ipet för servern så får jag se om det blir bättre
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|