FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sitter här med feber och en panna som man kan steka ägg på och försöker lista ut vilket ssl-certifikat som är mest prisvärt. Har läst alla gamla trådar här på WN. Det jag undrar är om http://www.instantssl.com/ som Thomas tipsar om i den här tråden fortfarande är billigast? Alla ssl-certifakt har en hel del tillägg och annat lullull som kostar extra. Är det något man bör tänka på och finns det något som man absolut inte bör vara utan? Jag vill inte att kunden ska få upp några varningar i webbläsaren när han/hon ska betala med kreditkort.
Eftersom min bransch är paria för inlösande banker så är allt vad kreditkortbetalningar heter nytt för mig. Nu har jag äntligen landat ett inlösenavtal och börjar inse att jag inte har koll på läget. :unsure: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Det billigaste alternativet som du föreslår är GeoTrust och det är ändå dubbelt så dyrt som Instantssl. Båda validerar i samtliga kända webbläsare. Varför skulle jag då välja det dyrare? Försöker inte vara näsvis, utan det är en helt uppriktig fråga. Har som sagt inte koll på de här sakerna.
Den enda fördelen jag kan se med de dyrare certen är väl att de är mer betrodda av kunderna. Men i ärlighetens namn så tror jag inte svensson har hört talas om någon av dem... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har kört med InstantSSL i över tre år utan några som helst problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Själv kör vi med Godaddys ssl cert, de fungerar utmärkt och är rätt så prisvärda.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Tack för svaren! Jag provar med InstantSSL. Har hört mig för lite och det verkar minst lika bra som de dyrare alternativen (även om det kanske inte är lika välkänt).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kan även rekommendera DigiCert.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
något fel på dessa? Jag har bara testkört dem lite, men det verkar fungera bra
http://www.ssl-certificates.com/home/ EDIT: de verkar billigare än alla alternativ som nämnts här |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
GoDaddy cert funkar fint.
|
|||