FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Fick en länk skickad till mig idag! www.reconnect.se
Döm om min förvåning när jag klickar på den och det kommer fram en för mig väldigt välkänd design, samma färger, precis samma layout. Det verkar som dom har sparat ner designen öppnat upp den i Frontpage (deras sida är gjord i Frontpage), klistrat in sena egna texter och sen lagt upp den som sin egen. Titta på orginalet och jämför själva!www.gruvsjo.com Hoppas verkligen att hon tar tag i det här ordentligt så att man kan slippa sådan här riktiga SVIN som går och snor designer för andra, om man håller på med webbutveckling så är ju designen på ens webbsida lika mycket värd som företagets logotyp! Kanske ska tilläggas att jag inte vet om det är företaget själv som varit och plockat ner designen eller om dom har anlitat någon webbbyrå som har gjort det. Har varit inne och kollat lite mer på sidan nu, skick till sidan "Företaget" och skulle klicka mig till baka till "Förstasidan" det här är vad den länken pekar till "file:///C:/Documents%20and%20Settings/a/Skrivbord/filer/index.asp" Hur många som designar en hemsida brukar ha den liggande på skrivbordet??? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det är för jävligt med folk som snor designer, men jag tycker inte riktigt diskussioner om det hör hemma på WN. Det är Gruvsjö ska och kan sköta det på egen hand och såna här diskussioner slutar/börjar i 99% av fallen med allmänt skitsnack om sajten som snott designen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Visst är det hon som själv ska ha diskussionen med dom.
Den största anledningen till att jag tog upp detta i forumet är att Reconnect själva erbjuder webdesign. Vill passa på att varna folk det dom sysslar med, inte speciellt kul att få sin sida stulen eller att det visar sig att man köper en stulen sida av dom. Jag citerar deras sida. "ReConnect Sweden kan idagsläget hjälpa dig med hel hetslösningar på att forma din websida till en proffessionell sida till sveriges bästa pris och säkraste support-tjänster! Vi erbjuder dig som privatperson eller företagare att bygga upp din sida och snygga till den med din egen smak och föremåldesign, där du begär det du vill ha på en enkel grafikskiss så utför vi det på maximala 24 timmar, Det kallar vi Snabb Webdesign-service! Vi kan erbjuda er kompletta baspaket med färdigbyggda layouter till alla sorterslösningar som t.ex om du har en e-Butik (Webshop) eller har du en flashsida ? Vi kan erbjuda er att designa den med hjälp av våra Webdesign-killar! Vi erbjuder idagsläget design inom dessa projekt; • Diskussionsforum (Grafik och Programmering) • e-Butik, Webshop (Grafik och Programmering) • Företagssida (Grafik och Programmering) • Humorsidor,Flashsidor m.m (Grafik och Programmering) Har ni intresse av att få mer information om dessa tjänster är ni välkommna att kontakta oss eller att fylla i vårt Intresseanmälan här nedan så kontaktar vi er så fort som möjligt!" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej,
Visst är detta en bra varning, men är det så ovanligt att folk snor ens design. Jag ville få något gjort, vad beträffar design och programmering. Som exempel hade jag tidigare kod och design som var Open Source och ville få en liknande grej programmerad och en liknande design. Dock var inte mitt syfte att kopiera, eftersom det finns många varianter ute på nätet av det jag vill ha. Personen i fråga (medlem här på WN), som jag inte nämner namnet på, gjorde jobbet, men till min förvåning var allting taget från Open Source projektet. Vid förfrågan fick jag som svar bland annat: "När det gäller utseendet så tog jag designen rakt av efter som att du ville att det skulle se ut så. Det mesta av koden är också samma eftersom att du sa att det var open source och man fick använda den. Varför skriva om något om det redan funkar? Ärligt talat så hade jag tagit koden ändå, även om det inte hade varit open source. Så funkar det i den här branschen." Så det kanske är en vana här i den branchen att folk gör sådana smutsiga jobb! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Det känns som att utan några som helst belägg eller bevis så ska ingen här dra några slutsatser. Vad är det som säger att dom inte köpt designen av henne eller t.o.m tvärtom? Båda sysslar ju med webbutveckling så det verkar högst troligt isåfall. Kanske lejjer dom henne när dom får jobb?
Citerar dessutom en regel vi har här på WN Citat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
På aspsidan.nu säger Gruvsjö själv att Reconnect är en ripp. Så ripp är det, även om det rent teoretiskt kan vara att Gruvsjo snott sidan och vill förvirra folk.
Update: Nytt inlägg av Gruvsjö på aspsidan, "Har pratat med dom nu och de tar bort designen innan onsdag. De hade anlitat en kille som "gjort" designen och de visste inte att den designen tillhörde mig." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Där ser man. Synd att folk inte respekterar upphovsrätten. Känns som den var lite för lik för att inte vara en rip.
I fortsättningen så måste vi hänvisa till fakta vid uttalanden som denna. Som reglerna säger.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om man nu har så förbannat dålig fantasi och talang ska man inte ha utveckling som syssla men att man rippar svensk design för att använda den på den svenska marknaden får mig att ge dom företräde i kön till klubben av iq-befriade människor.
"Ärligt talat så hade jag tagit koden ändå, även om det inte hade varit open source. Så funkar det i den här branschen." Jag är nog inte tillåten att uttrycka mina känslor för den här typen av människor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vad jag kan förstå verkar ju Johnny här på WN stå för sidan www.freventive.se/zonpix/webb.htm där Gruvsjö:s design finns presenterad som ett projekt som han står för? Om jag nu förstår det hela rätt från hans websida (www.freventive.se/zonpix/).
Kan det inte vara som så att han sålt sin design både till Gruvsjö och till reconnect?
![]() |
![]() |
Svara |
|
|