FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
En kompis till mig har varit extremt nöjd med den webbhotell han har varit kund hos.
Det som får honom att tänka sig byta är att han har inte fått kontakt med det webbhotellet nu i en vecka eller "huvudwebbhotellet" (Där han har sin hemsida är ÅF åt det andra bolaget). Inget speciellt farligt men lite irriterande ![]() Han tänkte lägga in en domän till på sitt konto för att bygga upp en liten trevlig sajt. Nog om det. Jo så jag skulle leta upp lite åt honom och gett mig en del riktlinje. Han är en ren amatör så sajten behöver inte vara 100% uptime eller sådant, det viktigaste är mailen eftersom han har kontakt med en hel del via sin domän adress. Max 400 kr per år inkl moms (ingår då anslutningavgiften om det finns någon) PHP Minst 2 st MySQL databaser Bra med utrymme (Vad han menar med det vet jag inte men kan tänka mig minst 250 MB för han gillar ta en hel del bilder, så ju mer utrymme ju bättre) Kopplar flera domäner till ett konto Ett antal Subdomäner Sedan sa han att se vad han kommer på ![]() Japp visst sa jag det kan jag hjälpa dig :blink: Nu undrar jag vad jag har gett mig in på. Det finns en drös att välja på när man kollar här, datormagazin och IDG webbguide. När jag äntligen hittar något intressant så verkar det vara ett rena mardrömföretag när man läser det här ![]() ![]() Har letat en hel dag nu och nu börjar skallen kännas lite snurrig. Jag vet att "man får det man betalar för" men han oroar sig inte för downtime eller sådant så mycket men vill gärna ha ett bra företag som har snabba på mailsupport Ska kolla igenom forumet en gång till här och på andra ställen men har ni några tips så är jag tacksam ![]() |
||
![]() |
![]() |
|
|