Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mailformulär hemsida, reverse lookup

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-15, 17:17 #1
Intets avatar
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2004
Intet Intet är inte uppkopplad
Flitig postare
Intets avatar

Reg.datum: May 2004
Hej

Jag använder rätt mycket mailtrafik på en av mina hemsidor. Det vill säga att användare kan skicka mail via formulär. Jag har hemsidans egna mailkonton hos ett webbhotell. Nu har jag dock märkt ett problem. När jag skickar ett mail via formuläret till t.ex. olika hotmailkonton så går mailet fram ok (jag sätter support@mindomän.com som avsändare). Men när jag testade att maila till support@mindomän.com så kommer mailet aldrig fram. Jag undrar om möjligen min mail-host gör en reverese lookup på inkommande mail eller något liknande. Hur gör man vanligen på annonssajter och liknande när man skickar mail via formulär. Kan man låta besökaren sätta sin egen adress som avsändare eller riskerar man att mailet fastnar i diverse filter innan den når mottagaren då ?

När det gäller formulär på sidan som har support@mindomän.com som avsändare, kan man be sitt webbhotell som hostar mailen att tillåta min webservers IP address att agera som avsändare på @mindomän.com ?

Hoppas jag lyckats klargöra mitt problem.
Intet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017