Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Flash - framerate skiljer sig, hjälp!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-04, 05:55 #1
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Reg.datum: Nov 2003
Idag ligger en banner på Expressen.se som jag har gjort för en kunds räkning. Högst upp i toppen på denna sidan:
http://expressen.se/halsa/

När jag tittar på den på min dator så går den attans snabbt, trots att det ser kanon ut i Flashens preview och i min webbläsare när jag kör det lokalt och på min server. Frameraten är satt till 48.

Ni kan titta på samma flash fast här:
http://www.coraxdigital.se/demo/expressen/..._expressen.html

Visst går den mycket snabbare den som ligger på expressen.se?!?! Hur kan det bli så här? Är flash olika snabb beroende på servern den körs på?

En grej har jag upptäckt. Dubbelklickar jag på swf-filen i min utforskare (alltså lokalt) så att den öppnas i Flash Player, så går det lika snabbt som på expressen.se. Men den går inte så fort när jag kör den lokalt i webbläsaren. Skumt! Är det någon som kan hjälpa mig? För det ska snart ut banners på aftonbladet.se också och då måste det se bra ut.

Sänkte jag frameraten till 36 så ser det bra ut, rätt hastighet lokalt om jag dubbelklickar på swf-filen o spelar den i Flash Player direkt. Men kör jag den lokalt i webbläsaren så går det då helt plötsligt på tok för sakta där.
Hur kommer detta sig? Och vad ska jag rätta mig efter?

Suck, kommer få en kund som nackar mig för att det går för snabbt

EDIT:
Väldigt väldigt konstigt att flashen på expressen.se bara fungerar för mig i Internet Explorer. I Firefox så får jag "ersättnings-gifen" som är statisk. Tråkigt! Är det Expressens annonseringsprogram Adtoma som är kasst och inte kan känna av att jag har rätt flash-plugin för Firefox. Det känns så iaf.

EDIT2:
Skumt. Andra flashbanners på expressen.se fungerar för mig i Firefox. Men inte just den jag har gjort som nämnts ovan. Flashbannern jag gjort är gjord för Flashversion 8 och fungerar i Firefox för mig på mina egna servrar, men inte när den ligger på expressen.se. Är inte det lite lustigt? Någon annan som ser flashen i Firefox? Eller får ni den statiska gif-bilden?
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017