FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad tycker ni om designen, färgval, navigering, kåden samt andvändarvänligheten på www.studentskiva.com.
Kolla gärna på allt ur ett seo perspektiv och skicka PM alt. skriv här vad som kan förbättras! VG endast konstruktiv kritik! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att lägga in lite bilder på era lokaler skulle förmodligen vara ett stort lyft.
Personligen tycker jag att sidan ser lite tråkig ut just nu. Kanske lite mer vågade färger än grått. Sidan är inte direkt festlig. Det gula lyser upp, men kontrasten blir nästan lite för mycket i förhållande till resten. Känns väldigt mycket färdigt template också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Glömde skiva att bilder är på G.
Tror du inte att den kommer kännas mer festlig/färglad när det kommer mer bilder? Självklart är det inte en färdigt template! Vad kan man göra för att få bort "färdigt template" kännslan du har? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker inte "template-känslan" i sig är ett problem, då jag tror den framför allt applicerar på folk som arbetar med webben.
Däremot.. skulle jag rekommendera följande: 1. gör texten liite mörkare. 2. en kompletterande färg som går igen nedåt i layouten, som det är nu så tappas fokus av den starka menyn. Exempelvis använd en blå färg, av samma typ som den i menyns hover. 3. öka kontrasten på hover färgen.. varför fega? 4. gör hela sidan lite bredare så ni får in mer marginal i headern.. 5. vore inte fel med en logga... 6. det största problemet med att contentarean ser lite glåmig ut är att den är skumt "satt" (för att använda orginalkartermer).. Lek mer med texten i storlek och form. Peka ut viktiga saker genom att göra dem annorlunda! 7. exempelvis, sätt underrubrikerna i omväxlande oragne, och blått... // b |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
En tanke som dykt upp är att lite färgglada ballonger skulle vara ett lyft. Men det för kanske tankarna mer åt barnkalas hållet... Citat:
I ert fall tror jag det kan ha att göra med "sidhuvudet". Loggan och menyn bryter av från resten av sidan. Samtidigt är det samma färg inne i "rutan" som utanför. Kanske kan det vara bra att byta ut det vita utanför mot en annan ljus färg eller byta ut färgen inuti rutan. Texten - framförallt rubriken - är för ljus och tillsammans med nederkanten på bilden ger den ett lite suddigt intryck.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|