FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom jag inte har några php kunskaper så blir jag tvungen att ladda ned och sedan göra om stilmallarna på dem.
På vissa går det bra (t.ex. cutenews) men andra blir det svårare på, speciellt när det är flera filer som include:ar varandra. Vet inte riktigt vart jag ska skriva CSS koden. T.ex. denna kod vill jag göra en stilmall till som bestämmer hur det ska se ut när en användare har postat ett gästboksinlägg. Koden ligger i en fil som heter layout.php men lägger jag in css kod som style="..." i taggarna så händer ingenting. Kod:
<strong>%%date%%</strong> at <strong>%%time%%</strong><br /> <em><small>%%ipaddress%% * *</small></em><br /> %%name%%, <a href="mailto:%%email%%" title="Email">Email</a>, <a href="%%uri%%" title="Web Site">Web Site</a><br /> %%message%%<br /><br /> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Din kod använder antagligen externa stilmallar dvs. i egen/egna separata css-filer.
Prova att göra dina stilregler i dem istället. För att se om du har externa stillmallar så kan du kolla efter något i stil med: Kod:
<style type="text/css"> @import "style.css"; </style> Kod:
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" /> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok. Tack...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Inline CSS skall alltid ha högre vikt än externa stilmallar. Är du säker på att du rederigerar rätt mall i PHP?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|