Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dilemma Adwords

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-04, 08:05 #1
Vikarien Vikarien är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 252
Vikarien Vikarien är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 252
Ändrade nyss mina inställningar i en Adwords-kampanj till att rikta sig mot språk: "engelska" (förut endast svenska) och land: "alla".
Jag gjorde det för att jag föreställer mig att det sitter en och annan svensk på andra platser i världen än just Sverige och med andra språkinställningar än svenska i datorn. "Dessa vill jag också fånga upp" tänkte jag och trodde inte att så många andra än svenskar skulle klicka på annonsen eftersom den är på svenska.

Men se det var fel för kostnaderna skenade iväg, och jag tror inte att alla de är svenakr i utlandet (det bekräftar min stattjänst också). Men... en och annan kan vara det. Och dem vill man ju nå, speciellt med tanke på vad jag säljer, och söker efter personer som gillar att resa och se nya kulturer.

En fråga till forumet?
Skulle väl isåfall vara: hur löser ni detta? Flera kampanjer? Svenska som språkinställning?
Vikarien är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017